Dimecres, 21 de juny de 2017

Solé: "No hem de posar fi als fluxos migratoris sinó a les causes que els generen"

"No hem de posar fi als fluxos de migrants i refugiats, sinó a les causes que obliguen a la gent a abandonar casa seva i buscar-se un futur nou en un altre lloc". Així ho ha defensat aquest dimecres l’eurodiputat d’Esquerra Republicana Jordi Solé, durant la Conferència d’Alt Nivell sobre Gestió de la Migració, que ha tingut lloc al Parlament Europeu.

En la seva intervenció, Solé ha reclamat una Europa "oberta i inclusiva, que té cura de les persones que en formen part i també d’aquells que fugen la guerra, la persecució i la misèria", recordant que moltes de les persones que abandonen els seus països d’origen ho fan a causa de conflictes violents, el canvi climàtic, la manca de drets humans, la pobresa i la manca d’oportunitats, les injustícia, i la inestabilitat política. De fet, la meitat dels refugiats del món procedeixen de tres països destrossats per la guerra: Síria, Afganistan i Somàlia.

"Hem d’ajudar a crear les condicions que permetin a cadascú viure al seu país si s’hi vol quedar, i emigrar si en vol marxar: l’important és tenir l’opció", ha declarat l’eurodiputat. En aquest sentit, Solé ha reivindicat que la cooperació al desenvolupament no es tracta només "d’abocar diners i ajudes a tercers països” sinó també de facilitar "bones administracions i institucions eficients que puguin proporcionar serveis bàsics i oportunitats per a tothom".

"Hem de centrar-nos molt més en qüestions de governança democràtica, eradicació de la corrupció, i respecte dels drets humans per consolidar la base d'un desenvolupament compartit i just", ha conclòs.

Solé davant del ple d'Estrasburg