Dilluns, 23 de gener de 2017

Solé: 'Vaig al Parlament Europeu a defensar un país que vol votar, vaig a defensar la democràcia'

El nou eurodiputat d’Esquerra Republicana, Jordi Solé, ha destacat que va al Parlament Europeu a defensar la democràcia i el vot dels catalans com un dels seus principals objectius. 'Vaig al Parlament Europeu a defensar un país que vol votar lliurement i democràticament el seu futur polític, que ho farà com a molt tard al setembre, i que vol continuar formant part de la Unió Europea, però vol fer-ho de manera més directa. I això només ho podrà fer sent un estat membre', ha explicat Solé, que ha reiterat que va a Brussel·les 'a defensar la democràcia i el dret de vot de les catalanes i els catalans'.

Solé ha explicat que aquest serà un dels seus principals objectius com a eurodiputat, però també ho serà la defensa 'de més Europa' davant un moment de reptes múltiples i destacats per la Unió, com l’auge del populisme i de forces euròfogues, de països que decideixen deixar de pertànyer a aquest projecte com el Regne Unit o 'de més desigualtats entre territoris i entre persones'. 'Vaig a defensar que la solució a tot això és més Europa, més integració, però amb una Europa diferent, més justa, més oberta i més transparent', ha afirmat

I com a tercer objectiu, ha marcat que treballarà 'contra les pràctiques fiscals abusives'. 'L’evasió no és un problema d’un determinat territori, sinó que va més enllà. No podem construir una Europa més forta i més justa sense tenir tots els recursos de què disposa. Treballarem perquè no hi hagi cap forat ni cap escletxa de frau fiscal', ha explicat.

Davant les preguntes dels periodistes, Solé ha respost a l’eurodiputat del PP González Pons que havia demanat el boicot i ridiculitzat l’acte que demà faran Puigdemont, Junqueras i Romeva a Brussel·les per explicar el referèndum. 'No em sembla correcte que un eurodiputat denigri una conferència afirmant que són tertúlies de bar. No es pot denigrar la institució', ha afirmat. 'És un acte de normalitat i d'afirmació democràtica, i estem convençuts que serà tot un èxit', ha expressat l'eurodiputat d'ERC, que ha afegit davant d’acusacions de ser extrema dreta de González Pons que 'ell sap molt bé què és l’extrema dreta, perquè la té dins del seu partit'.

També ha volgut fer una menció especial a la tasca que ha realitzat fins ara l’eurodiputat Ernest Maragall que l’ha precedit en el càrrec. 'Vull agrair la feina que ha fet Maragall en aquests dos anys i mig, una feina de rigor i de compromís amb el projecte polític europeu des de Catalunya. Ha deixat una bona empremta a través de la seva feina', ha conclòs.

D’altra banda, el portaveu d’Esquerra Republicana, Sergi Sabrià, s’ha mostrat optimista respecte la possibilitat d’arribar a un acord en els pressupostos: 'Continuem fent propostes i avui n’hi haurà un nou intercanvi. Continuem sent optimistes i tenim la sensació que estem més a prop que mai. Esperem que amb les propostes que s’estan treballant siguem capaços de trobar aquest punt de trobada entre tots'.

Sabrià ha defensat que aquests no són 'els pressupostos que volia la CUP, CDC o ERC', sinó que és busca el 'punt d’acord' entre les parts. 'Ara mateix és molt més important arribar a un acord de pressupostos que el posicionament d’Esquerra Republicana sobre l’IRPF que tothom sap quin és', ha sentenciat.

Solé: 'Vaig al Parlament europeu a defensar un país que vol votar, vaig a defensar la democràcia'