Dijous, 20 d'abril de 2017

Solé es reuneix amb la presidenta de Taiwan per parlar sobre la situaicó política a la Unió Europea

L'eurodiputat d’Esquerra Republicana i secretari de relacions internacionals del partit, Jordi Solé, ha format part d’una delegació d’eurodiputats que, aquesta setmana, ha viatjat a Taiwan per conèixer de primera mà la situació política del país, i l’exitosa estratègia de desenvolupament econòmic de l’illa –puntera en TICs i en el reciclatge- i, a la vegada, parlar de la situació política de la Unió Europea.

'Ha estat molt interessant conèixer l’estratègia d’aquest país - que té una relació complexa amb una gran potència com és la Xina- a l’hora de teixir relacions amb altres estats i intentar obtenir més presència en institucions internacionals, i el seu compromís per avançar cap a una economia circular, deixar enrere l'energia nuclear el 2025 i augmentar significativament l'ús d'energies renovables, especialment l'eòlica', ha explicat Solé, que durant la visita oficial s'ha reunit amb alts càrrecs del país, com la presidenta de Taiwan, Tsa Ing-wen, i el ministre d’afers exteriors, David Tawei Lee, entre d’altres.

'Les autoritat taiwaneses s’han interessat per la situació de la Unió Europea arran del Brèxit i, entre d’altres, hem tingut l’oportunitat de parlar dels processos d’autodeterminació escocès i català', ha dit l'eurodiputat.

Solé i el grup d'eurodiputats amb la presidenta de Taiwan