Dilluns, 2 de maig de 2016

Tardà: 'A la reunió de demà ha de quedar clara la voluntat de ratificar la Llei d'Emergència habitacional i contra la pobresa energètica'

El portaveu d'Esquerra Republicana al Congrés, Joan Tardà, ha expressat el compromís del partit en tirar endavant la Llei d'Emergència Habitacional i contra la pobresa energètica malgrat el 'torpede' que hi ha llençat el Tribunal Constitucional i ha assegurat que de la reunió de demà entre partits, municipalisme, i entitats, n'ha de sortir un compromís ferm. 'És voluntat d'Esquerra Republicana, demanem, reclamem, i exigim, que el Parlament de Catalunya ratifiqui la llei d'emergència habitacional i de pobresa energètica. No podem acceptar que un cop més que el TC, òrgan corromput en les seves funcions amb magistrats al servei dels partits espanyols de l'statu quo, atempti contra la sobirania del Parlament de Catalunya. El Constitucional sempre fa mal, i encara en fa més, quan la llei en qüestió pretén defensar la població més desafavorida. Esperem que de la reunió de demà en surti un pronunciament clar de la voluntat de ratificar la llei'.

El portaveu adjunt i cap de llista, Gabriel Rufián, ha explicat que 'Esquerra Republicana encara les eleccions com sempre, amb el millor ànim, volem guanyar, volem reflectir la victòria del procés i el que hem fet durant aquests mesos al Congrés'. Rufián ha explicat que es farà una campanya pedagògica, parlant amb la gent i explicant-los que hem volgut derogar la reforma laboral, que hem volgut ampliar el sufragi als 16 anys, totes les nostres iniciatives que han estat un compliment rotund dels compromisos electorals i quins han estat els posicionaments que hem trobat, que ho hem fet i que ho seguirem fent, que 'representem el compromís la coherència'.

Rufián ha insistit que 'cada cop que hi ha eleccions hem de demostrar que l'independentisme és absolutament majoritari. Ara ja tenim una feina feta, una marca feta, hem demostrat, en totes les intervencions que hem fet, que volem un país de tots i per a tots. La gent no menja de les banderes i de la pàtria, cal fer polítiques pel progrés i al justícia social. L'independentisme cada vegada que vota, guanya, i ho hem de seguir demostrant' ha reblat.