Dimecres, 30 d'agost de 2017

Tardà, a Rajoy: “Nosaltres optem per la valentia democràtica de votar. Li deixem a vostè la força bruta i corrupta”

El portaveu d’Esquerra Republicana al Congrés de Diputats, Joan Tardà, ha assegurat aquest dimecres davant del ple del Congrés que Catalunya està “farta de la corrupció, també al nostre país” i que per aquest motiu vol construir una nova República que s’aparti de la xacra que des de fa temps “s’ha normalitzat” a l’Estat espanyol. Tardà ho ha dit en resposta al president del govern espanyol, Mariano Rajoy, que compareixia “arrossegat per les orelles” per donar explicacions sobre el cas Gürtel.

Tal com s'ha confirmat, “no tenia cap confiança que donés explicacions ni demanés perdó”, li ha dit Tardà. I això ha demostrat “fins a quin punt està disposat a sacrificar la qualitat democràtica i el mateix sistema democràtic per salvar-se i per mantenir-se al poder”, ha sentenciat.

El presumpte finançament irregular del PP que s’amaga darrere del cas Gürtel és exponent, ha dit Tardà, “de la corrupció sistèmica del règim del 78, que ha patit la corrosió per part dels que han fet d’aquesta pràctica una eina al servei del poder”. I ha recordat des del mateix finançament irregular del PP fins a la connivència amb grans grups empresarials, entitats bancàries i gestió de les institucions com el Tribunal Constitucional, allargant terminis per a la renovació de càrrecs o situant-hi al capdavant exmilitants del PP.

“No el veig preocupat, ni tan sols concernit a dir la veritat. Perquè estan en l’operació que és la mare de totes les corrupcions: la corrupció de la veritat”. La que per exemple “permet fer creure que vendre armes a països que no respecten els drets humans i que estan en el foment de jihasidme és una activitat comercial legítima”.

El portaveu d’Esquerra al Congrés ha conclòs que els ciutadans de Catalunya ja tenen assumit que les institucions de l’Estat “no tenen cap autoritat moral sobre Catalunya, per corruptes i per incapaces de sintonitzar amb els anhels i esperances de la ciutadania”.

Ha citat la cançó Uh! Oh!, no tinc por, del Club Súper 3, “que té tres vegades més de socis que el Barça”, per recordar que “nosaltres optem per la valentia democràtica de votar l’1 d’octubre. A vostè li deixem la força bruta i corrupta”.

Una idea en què ha insistit en el torn de rèplica de després, quan ha assegurat que “la Gürtel ja la jutjarà l’Audiència Nacional, la corrupció ja la jutjarà algun dia la ciutadania de l’Estat espanyol. Però nosaltres la jutjarem l’1 d’octubre, votant cívicament i pacíficament 'Adéu, corrupció; benvinguda, República!'”.

Joan Tardà, durant la seva intervenció al ple d'avui al Congrés