Divendres, 20 de desembre de 2013

Tardà acusa Gallardón “d’empresonar els drets sexuals i reproductius de les dones” amb la reforma de l’avortament

El diputat d’Esquerra Republicana, Joan Tardà, ha criticat el Projecte de Llei de reforma de l’avortament que ha aprovat aquest migdia el Consell de Ministres. Per a Tardà, “Gallardón empresona els drets sexuals i reproductius” amb una reforma que “fa un viatge al passat de més de 30 anys”.
Tardà ha criticat que ‘la reforma la faci el ministre de Justicia i no que la faci Sanitat, perquè ja marca la visió criminalitzadora cap a la dona que té el govern del PP”• i ha volgut deixar clar que “el PP gira la llei de 2010 com qui gira un mitjó. El que fins ara havia estat prioritzar el reconeixement dels drets sexuals i reproductius en consagrar: els períodes de lliure elecció, el dret a decidir de les joves menors d’edat, les garanties d’accés a la prestació pública de la interrupció, l’accés a l’anticoncepció, l’objecció de consciència dels professionals, la Formació dels professionals en interrupció embaràs, l’educació afectivo-sexuals, salut sexual i salut reproductiva, passarà a ser només repressió i impediments, una reforma pròpia del nacionalcatolicisme que practica el PP”.
Tardà ha aprofitat per felicitar per l’aprovació d’aquesta llei “a la Conferència Episcopal de l’Església Catòlica, als integristes, als masclistes, i a tots els que consideren que les dones han de tenir menys drets i que no poden decidir sobre el seu propi cos”. Una llei que ha adjectivat com a “carrinclona, retrògrada, digna d’aquesta Espanya en blanc i negre on tant còmode se sent el ministre Gallardón i tot el govern del PP” i ha assegurat que la reforma portarà a que “l’avortament serà només per a qui pugui pagar-lo”.
Ni un pas endarrere
Per altra banda, des de la Secretaria Nacional de la Dona d’Esquerra Republicana han defensat que no es faci ni un pas endarrere en l’actual llei. “Ara, amb aquesta aprovació ens fan tornar endarrere 30 anys, fan que les dones, i molts homes, hàgim de tornar a lluitar allò que ja havíem superat. Res ens farà callar, i per tant, continuarem al peu del canó per canviar-ho. Cap llei, per restrictiva i retrograda que sigui anul•larà la dignitat i la llibertat de les dones, sí que debilitarà els nostres drets però tal i com vam fer les nostres besàvies, àvies i mares ho combatrem des de la paraula, les mobilitzacions i des de la llibertat d’expressió. Ni un pas endarrere, dones amb tots els drets!!”, afirmen.

La reforma del codi penal és “autoritària, classista i tramposa”

8.5.2013
Tardà: 'Els rics podran pagar l'avortament i els pobres seran sotmesos a la moral de Rouco'
VEURE