Dissabte, 4 de juny de 2016

Tardà: 'Amb els Pressupostos no contemplem cap altre escenari que l'acord'

El número dos de la llista a les eleccions del 26 J, Joan Tardà, ha reiterat que Esquerra Republicana no contempla cap escenari que no sigui el d'arribar a un acord en la negociació dels pressupostos. 'De la mateixa manera que fa uns mesos vam dir que hi hauria acord i hi hauria Govern, i demanàvem i vam treballar perquè hi hagués acord i ara en tenim i estem avançant, ara, també estem convençuts que hi haurà un acord. Treballem de manera incansable i ho seguirem fent, apel·lem a la responsabilitat de totes les parts, tothom treballa i ho seguirà fent per arribar a aquest acord.'

Tardà s'ha mostrat taxatiu, 'no contemplem un altre escenari que el de l'acord. És tan evident que pocs mesos abans de la desconnexió cal omplir el dipòsit de carburant per arribar-hi, que estem convençuts que hi haurà acord i treballem amb aquest convenciment. La mateixa responsabilitat que ens exigim a nosaltres mateixos l'exigim a tots els actors. A l'ADN català hi ha la voluntat d'arribar a acords i arribar a pactes. No fem especulacions de cap altra mena, no contemplem cap altre escenari.'

Tardà s'ha mostrat convençut de l'acord i ho ha tramès en el decurs d'un acte amb una representació de la delegació de 45 persones de diferents orígens que ha visitat Brussel·les aquesta setmana encapçalada per la diputada al Congrés d'origen uruguaià, Ana Surra.

Tardà ha destacat que 'volem una Catalunya de tothom i per a tothom i sinó no val la pena. Maleïda la pàtria, encara que fos molt catalana, si una part dels seus fills en queden exclosos, només podem concebre un país i una República catalana que aculli totes les persones en igualtat de drets, però també tenint en compte que per garantir la felicitat de les persones cal que aquests drets s'executin i sempre mirem a les persones més desafavorides'.

La diputada d'Esquerra al Congrés i candidata, Ana Surra, d'origen uruguaià ha explicat la tasca duta a terme aquesta setmana a Brussel·les per una delegació que ella mateixa ha encapçalat, '45 compañeros de varias asociaciones de muchos países de origen diferentes estuvimos en Bruselas . Les dijimos que queremos que se reciba a los refugiados, hablamos claro del peligro de la subida de la extrema derecha racista y xenofoba en Europa, dijimos que venimos a trabajar, a construir, y a vivir en paz. Se trata de respeto y convivencia y es por eso que la extrema derecha en Catalunya no ha prosperado nunca.'

Hugo Colacho, també d'origen uruguaià ha destacat que 'debemos luchar codo con codo con los immigrantes y con la primera ola que llegó los 50 i 60 para conseguir la Catalunya que queremos, con todos los derechos. Debemos luchar juntos y construir esta nueva patria, una Catalunya republicana y justa. Es necesario el derecho a voto para participar en su cosntrucción '.

Carmen, d'origen sirià, ha parlat de l'acord de la vergonya de la UE amb una autèntica externalització de la gestió de la crisi dels refugiats i assegura que el que està passant a Síria és un autèntic procés de neteja ètnica de la població sunnita.

Joan Tardà i Ana Surra amb catalans de diferent origen reclamen solucions a la crisi dels refugiats i expliquen el procés inclusiu cap al Nou país.