Dimecres, 27 de juliol de 2016

Tardà: 'Cedir en les condicions per a la investidura seria una traïció al poble de Catalunya; no ho farem mai'

El portaveu adjunt d'ERC al Congrés de Diputats de Madrid, Joan Tardà, ha assegurat aquest dimecres que el partit manté inalterables les condicions per investir un futur president del govern espanyol, que passen perquè sigui d’esquerres, obri diàleg per desmantellar les lleis que han dinamitat l'estat del benestar 'i que autoritzi un referèndum a l’escocesa sobre la independència de Catalunya en el termini d’un any'.

Segons Tardà, cedir a aquestes condicions davant d’una eventual alternativa d’esquerres si fracassa la investidura de Rajoy 'seria una traïció al poble de Catalunya. No ho farem mai', ha sentenciat. I s’ha mostrat convençut, a més, que tots els diputats independentistes al Congrés seran coherents i lleials al mandat del Parlament de Catalunya. 'El principal capital d’Esquerra és la seva coherència', ha reblat.

Tardà ha fet aquestes declaracions al Congrés de Diputats, on ERC ha presentat els nou diputats que configuren el seu grup parlamentari, els mateixos que ja van ser escollits en les eleccions del desembre.

Preguntat pels periodistes sobre la votació d’aquest dimecres al Parlament de Catalunya, en què s’han aprovat les conclusions de la ponència del procés constituent, Tardà  ho ha considerat 'històric' i ha afegit que la unilateralitat que es desprèn del procés 'neix de la incomprensió i la intolerància dels partits espanyols, que han demostrat la seva incapacitat per assumir la democràcia'.

En la mateixa roda de premsa, el diputat per Tarragona, Jordi Salvador, ha denunciat l’estat de la xarxa de Rodalies a la demarcació i ha demanat un 'cop  de força del territori' davant de la humiliació que pateixen els usuaris del  servei. Esquerra, ha afegit, demanarà la compareixença del Ministeri de  Foment i dels responsables d’Adif per demanar-los explicacions arran dels reiterats incidents dels últims dies. El partit promourà una reunió amb diputats del territori de cara a fer un front comú per lluitar contra aquest greuge.

El Grup Parlamentari d'ERC al Congrés