Dijous, 3 de juliol de 2014

Cal un acord de totes les forces per lluitar i combatre la llei de l'avortament del PP

El diputat d'Esquerra Republicana Joan Tardà ha defensat avui ‘la llei de Drets sexuals i reproductius de la dona que es va aprovar la passada legislatura i que garantia un avortament legal, segur i accessible i el dret de la dona a la lliure interrupció de l’embaràs’.

El diputat ha exigit ‘un acord de totes les forces polítiques per derogar la llei que podria aprovar el PP gràcies a la seva majoria absoluta’ i ha defensat que ‘ara toca mobilització per denunciar un regressió en el temps que ens portaria a l’època franquista si Gallardón consuma les seves intencions’ i parlamentàriament ha reclamat ‘evidenciar la soledat del PP i aïllar-lo en la defensa d’aquesta llei, per la qual cosa ha reclamat no pactar res i ni tan sols entrar a negociar amb els populars’.

‘El PP presenta una llei de màxims que intentarà dolcificar acceptant esmenes d’altres grups i així afirmant que es té el suport d’una gran part de la càmara’, ha exigit Tardà. Tardà no ha pogut participar físicament de les jornades que s'han celebrat al Congrés per les jornades Pel dret a un avortament legal, segur i accessible, organitzada per 13 partits amb representació parlamentària a causa dels problemes de vols provocats pel temporal . A les jornades hi han participat més de 200 persones, en representació de prop de 50 organitzacions entre les quals figuren associacions de dones, de professionals sanitaris, de juristes, de Treball Social, de drets humans, sindicats i diverses ONG.

Joan Tardà