Dimarts, 23 de febrer de 2016

Tardà: 'El referèndum que plantejarem d'aquí a uns mesos és el de la futura constitució catalana'

El portaveu d'Esquerra Republicana al Congrés de Diputats, Joan Tardà, ha qualificat d'interessant la reunió amb Podemos. Tardà ha explicat que han animat la formació de Pablo Iglesias a mantenir-se ferms en la demanda d'un referèndum per a Catalunya en el termini d'un any. Tot i així els ha deixat clar que 'a Catalunya el referèndum que plantejarem d'aquí a uns mesos és el de la futura constitució catalana'.  'Després de 18 intents creiem que ja no ens toca tornar-ho a intentar i si ells ho aconsegueixen a la primera, els aplaudirem' ha afegit Tardà.

Tardà ha explicat que 'els hem animat a no desanimar-se, a mantenir el tipus, convençuts que és molt poc probable però també, que si el PSOE realment vol ser un partit polític modern, avançat, i molt democràtic, hauria de respectar la voluntat majoritària del poble català'.

'Els hem animat a no rendir-se i a veure si ho aconsegueixen, davant d'un acord amb un PSOE que es comprometés a fer un referèndum per la Independència en el termini d'un any, podríem abstenir-nos. A més, és segur que la societat catalana debatria sobre aquest compromís' ha reblat.

El portaveu adjunt, Gabriel Rufian, ha explicat que per altra banda 'mai, mai, mai no  donarem suport a un govern amb la dreta reaccionaria anticatalana i neoliberal de C's. A Catalunya els coneixem perfectament. Entre altres coses recordem com van abandonar corrent el Parlament per no haver de condemnar el franquisme'.

Joan Tardà ha assistit a la reunió amb el líder de Podemos acompanyat pel portaveu adjunt al Congrés, Gabriel Rufian i el portaveu al Senat, Santiago Vidal.

Joan Tardà, al centre, acompanyat per Gabriel Rufián i Santi Vidal a la roda de premsa al Congrés