Dimarts, 30 d'agost de 2016

Tardà: ‘Hem vist el matrimoni de la dreta naftalínica amb tints franquistes amb la dreta 2.0’

El portaveu d’Esquerra Republicana al Congrés de Diputats, Joan Tardà, considera que en el discurs d’investidura de Mariano Rajoy d’aquesta tarda ‘hem vist la posada de llarg del matrimoni entre la dreta naftalínica amb tints franquistes amb la dreta 2.0’, en al·lusió al pacte entre PP i Ciudadanos que, malgrat tot, no donarà al president en funcions i candidat els vots suficients per ser reelegit.

En la ronda de valoracions dels portaveus un cop acabada la sessió, Tardà ha ironitzat sobre la cita que ha fet Rajoy a la Constitució de Cadis de 1812, que tenia entre els seus preceptes que ‘la nació espanyola és la unió dels espanyols de tots dos hemisferis’. Una constitució que en aquell moment també volia ser la salvaguarda dels interessos espanyols enfront l’enemic exterior i que, ara, a falta d’enemic exterior, s’ha creat un enemic interior: Catalunya’.

El portaveu republicà no ha passat per alt la referència particularment extensa que ha fet Rajoy al ‘desafiament’ de Catalunya en el seu discurs, en què ha reivindicat la unitat d’Espanya i que aquesta no la pot discutir ningú.

Com ja havia fet els últims dies, Tardà ha insistit una vegada més que si no hi ha una alternativa d’esquerres per apartar Mariano Rajoy del poder és per la negativa del PSOE a autoritzar un referèndum sobre la independència de Catalunya.

El portaveu republicà, aquest dimecres intervindrà per fer la rèplica al discurs de Rajoy, també ha fet notar que els dos partits que amb aquest pacte d’investidura ‘pretenen tallar el bacallà a Espanya, i potser ho acabaran fent, van ser l'última i la penúltima força a Catalunya a les últimes eleccions generals’.

Tardà ha conclòs que 'nosaltres a la catalana, pacíficament cap al procés que ens ha de portar a proclamar la República Catalana'.

Joan Tardà atenent els mitjans al Congrés dels Diputats