Dilluns, 25 de juliol de 2016

Tardà: 'La qüestió de confiança s'ha de celebrar abans de l'11 de setembre, és una oportunitat'

El portaveu d'Esquerra Republicana al Congrés de Diputats, Joan Tardà, ha explicat en roda de premsa que 'des d'Esquerra Republicana reclamem que la qüestió de confiança se celebri abans de l'11 de setembre. És imprescindible, molt important, que es faci abans de l'11 perquè estem convençuts que, no només serà exitosa sinó que permetrà accelerar el procés, creiem que els ciutadans de Catalunya ens mereixem celebrar la nostra diada nacional després d'un èxit de la qüestió de confiança al Parlament de Catalunya. És una qüestió de lògica, una oportunitat.'

Tardà assegura que 'la qüestió de confiança és una gran oportunitat, no només perquè el Parlament en nom del poble català faci confiança al govern Puigdemont-Junqueras, sinó perquè també es converteixi en una oportunitat per rellançar el mateix procés que en els mesos vinents entrarà en la fase final de culminar el compromís adquirit de proclamar el nou estat'.

No hi haurà cita amb el rei

Joan Tardà ha explicat que no hi haurà cita amb el rei en l'habitual ronda amb els representants polítics per decidir una possible investidura. 'No anirem a la cita amb el rei per raons prou conegudes. Mentre el Borbó, el cap d'estat, no rectifiqui i corregeixi el menyspreu que va tenir envers el Parlament, quan no va rebre la presidenta Carme Forcadell, i envers el govern català, no hi anirem. Quan ell rectifiqui, llavors anirem a veure'l quan se'ns cridi perquè sempre parlem amb tothom'.

Gabriel Rufián i Joan Tardà durant la roda de premsa