Dijous, 12 d'abril de 2012

Tardà: ‘La reforma laboral del PP pretén que semblem noruecs, però amb maquillatge de basar xinès’

El diputat d’ERC-RCat-Catalunya Sí, Joan Tardà, ha defensat avui l’esmena a la totalitat de la formació independentista a la Reforma Laboral. Tardà ha explicat que ‘la reforma laboral del PP pretén que semblem noruecs, però amb maquillatge de basar xinès. Pretenen que siguem paradigma de productivitat a preu de plat d'arròs’.

El diputat ha recordat que ‘les societats i els mercats més dinàmics són els dels països amb millors condicions laborals, millor protecció social i millors salaris, on la inversió social es recupera en competitivitat. Per això, els republicans denunciem l'atemptat laboral d'aquesta reforma. Els mercats aprofiten la conjuntura per imposar una nova cultura del treball basada en la precarietat contractual i salarial, feta per construir un mercat de treball de baixos costos laborals i socials’.

Tardà ha assegurat que ‘després d'anys de debats sobre com convertir la flexiseguretat en el catalitzador de la modernitat aplicada al món del treball, després de buscar fórmules perquè, sense detriment dels drets, poguéssim superar les rigideses d'un mercat pensat per a un treball que ja gairebé no existeix i per ser més competitius en el marc de la globalització, van vostès i ho perverteixen tot en pro d'una absoluta i total desregularització’.

Una reforma que s’impulsa per a ‘acontentar el capitalisme més salvatge, el capitalisme especulatiu, que pot generar diners, però no riquesa. Només es pot avançar amb el tren de la competitivitat, i aquest tren requereix el carburant de la sostenibilitat social de la mà d'obra que ho fa circular. Tal com passa en els països més avançats’.

Tardà ha dit que ‘esmenem a la totalitat perquè els mecanismes d'extinció del contracte s'allunyen de les raons assenyades que vam postular en el nostre articulat, que situen, com a límit de tolerància, les fundades causes econòmiques o de prevenció de l'evolució negativa de l'empresa per afavorir la seva posició competitiva. La seva reforma dinamita l'estabilitat laboral per ajustar plantilles rebaixant els costos que havien d'assumir les empreses per acomiadar, renegant d'incentivar la contractació indefinida, abonant la concatenació dels contractes temporals, l'ús pervers de la interinitat i desarmant la negociació col•lectiva’.

El diputat independentista s’ha preguntat si ‘creuen que sortirem de la crisi a base de la por a perdre la feina? A base de sotmetre al poder omnipotent? Doncs s'equivoquen: al model de gestió de persones mitjançant el terror se li diu terrorisme social! I no és sostenible’ i ha defensat un ‘marc català de relacions laborals en els territoris dels Països Catalans que, amb aquesta reforma, se'ns impedeix’. El diputat ha acabat la seva intervenció reclamant que ‘rectifiquin i negociïn amb els sindicats i els grups parlamentaris’.

Joan Tardà