Dissabte, 11 de febrer de 2012

Tardà: 'La reforma laboral, o l'aturem al carrer o no ens en sortirem'

La portaveu d'Esquerra, Anna Simó, avisa que la reforma llima competències a la Generalitat, en el tema dels ERO, i fa una crida a CiU a oposar-s’hi en clau de país, ‘en clau de les competències que tenim, i en clau de present per als treballadors i de futur per a la política industrial catalana’

La portaveu d’Esquerra, Anna Simó, i el diputat al Congrés Joan Tardà, s’han referit a la reforma laboral aprovada pel govern espanyol. Tardà ha estat rotund: ‘La reforma laboral, o l’aturem al carrer o no ens en sortirem, per això fem una crida a la mobilització’. Tardà afegeix que ‘al Congrés el PP actuarà com una piconadora’, en un tema en el qual ‘el PSOE va fer de cavall de Troia del capitalisme més pervers, va obrir el camí i el PP ara rebla el clau’.

Anna Simó ha volgut posar l’accent en una ‘conseqüència dramàtica’ de la qual no se’n parla, el fet que la reforma prescindeix de l’autorització prèvia de la Generalitat a l’hora de fer expedients de regulació. ‘La Generalitat perd un eina importantíssima de fer política industrial, de negociar amb l’empresa, de facilitar plans de recol·locació’, diu Simó. Amb la reforma laboral, l’empresa passarà de la Generalitat i ‘si algun treballador no hi està d’acord amb l’ERO haurà de defensar-se als jutjats’.

Per això, diu Simó, ‘Esquerra fa una crida a CiU, ara que Duran sembla que donarà suport, sense cap tipus de contrapartida, a una reforma que serà aprovada per la majoria absoluta del PP i que, a banda d’afectar als treballadors i les treballadores de Catalunya, està llimant una pila de competències de la Generalitat’. Esquerra demana als convergents que s’hi oposin i tinguin una mirada ‘en clau de país, per les competències que tenim, i en clau de present per als treballadors catalans i de futur per a la política industrial catalana’.

La dirigent d’Esquerra assegura que ‘l’abaratiment de l’acomiadament no genera una nova font d’ocupació, sinó menys garanties per als treballadors’. En aquest sentit, Joan Tardà afirma que ‘la primera conseqüència de la reforma laboral és que en les properes setmanes i mesos, milers, milers i milers de treballadors, sobretot els menys qualificats, aniran al carrer’. ‘Només que l’empresa demostri que durant tres mesos hi ha una davallada en els ingressos, cosa que no vol dir que l’empresa tingui pèrdues, podrà acomiadar treballadors’.

El diputat al Congrés explica que la reforma laboral posa els treballadors menys qualificats i de més antiguitat en una empresa en ‘la situació de major risc’. I ho argumenta: ‘A l’empresari li sortirà més a compte contractar una persona més jove, però que tindrà un salari més baix i unes condicions laborals pitjors, que mantenir aquells que fa molts anys que hi treballen però que són poc qualificats’.

Anna Simó i Joan Tardà han fet aquestes declaracions en el marc del Congrés Comarcal del Baix Llobregat d’Esquerra, celebrat a Sant Boi de Llobregat, on s’ha escollit la nova direcció encapçalada pel Pep Canals, de Corbera de Llobregat.

Joan Tardà