Diumenge, 21 de febrer de 2016

Tardà: ‘La societat ha de reflexionar sobre el perquè ha empresonat durant anys un home de pau’

El portaveu d’Esquerra Republicana al Congrés, Joan Tardà, i l’exdiputat de la CUP, David Fernàndez, han destacat l’agraïment i la fortalesa que els ha mostrat Arnaldo Otegi durant la visita que tots dos li han fet avui a la presó de Logronyo. Han explicat que ha estat una trobada ‘molt emotiva’ i que el dirigent basc ‘ha agraït la solidaritat mostrada pels catalans’.

Hem fet aquesta visita per mostrar-li a Arnaldo Otegi la solidaritat del republicanisme català’, ha afirmat Tardà, que ha destacat el coratge del polític basc: ‘Otegi és un home que es va plantar i va fer una clara opció per la pau, per la reconciliació dels cors, la resolució democràtica del conflicte i pel dret a decidir’. En aquest sentit, Tardà ha demanat a la societat espanyola que reflexioni sobre els dèficits democràtics d’un sistema polític que ha mantingut a la presó durant 6 anys a Otegi. ‘Emplacem a la societat espanyola a reflexionar sobre el perquè ha empresonat durant anys un home de pau. Això demostra que l’espanyola és una democràcia que té un problema, és una democràcia low cost’, ha sentenciat Tardà.

Per la seva part, David Fernàndez ha destacat la fortalesa mostrada pel dirigent basc durant la trobada. ‘Hem trobat un Arnaldo Otegi amb un coratge, una convicció i una ètica política desbordants’, ha afirmat Fernàndez.

Tardà ha explicat que durant la visita han mantingut una conversa activa sobre l’actualitat política i el procés català amb Otegi i que el dirigent basc s’ha mostrat ‘molt agraït’ per la visita dels dos polítics catalans.

Joan Tardà i David Fernàndez han visitat Arnaldo Otegi a la presó de Logronyo