Diumenge, 1 d'octubre de 2017

Tardà: "L’Estat sap que la democràcia és imbatible. No podrem perdonar mai que facin patir els homes i les dones lliures"

El portaveu d'Esquerra Republicana al Congrés dels Diputats, Joan Tardà, ha denunciat la repressió que avui l'Estat espanyol ha realitzat contra la població catalana que s'havia mobilitzat per votar en el referèndum d'autodeterminació de Catalunya. "L’Estat sap que la democràcia és imbatible. No podrem perdonar mai que facin patir els homes i les dones lliures", ha afirmat Tardà. “La repressió policial és inconcebible en una societat democràtica i avançada", ha denunciat.

Tardà ha volgut posar de manifest la valenta reacció dels ciutadans de Catalunya que han decidit continuar votant malgrat la repressió indiscriminada: "Estem molt orgullosos de la capacitat de resposta, organització i plantar cara de la ciutadania de Catalunya", ha dit Tardà. "Ens refermem en la dignitat de la ciutadania de Catalunya per la defensa pacífica de les urnes", ha afegit.

El republicà ha manifestat que davant la “repressió policial” caldrà que s'assumeixin “responsabilitats polítiques”. "Les més de 700 persones ateses als hospitals retracten aquesta democràcia low cost i les maneres autoritàries del PP", ha conclòs Tardà.

El president d'Esquerra Republicana a l'Ajuntament de Barcelona, Alfred Bosch, ha afirmat que la repressió que ha fet l'Estat espanyol avui tindrà conseqüències. En aquest sentit, ha anunciat que es demanarà l'expulsió de l'Estat de la Unió Europea: “Demanem a la UE que, en virtut dels seus tractats, expulsi Espanya com a estat membre”, ha afirmat.

Tardà: