Dimecres, 4 de maig de 2005

Tardà presentarà una resolució perquè el Congrés estudiï la implantació de la renda bàsica universal

El portaveu al Congrés, Joan Tardà, ha avançat avui que Esquerra proposarà la implantació de la renda bàsica universal, i ho farà mitjançant una resolució del debat de política general que es farà la setmana que ve al Congrés. Segons Tardà, "urgeix la implantació de mesures que garanteixin l'estat del benestar en uns moments en els quals els índexs de pobresa i precarietat a Catalunya i l'Estat no paren de créixer".

El portaveu i la diputada al Parlament, Carme Porta, s'han entrevistat aquesta tarda a Madrid amb membres del col·lectiu ATTAC, Xarxa per la Renda Bàsica i Izquierda Republicana per consensuar una ofensiva conjunta que podria culminar en un acte públic el mes de juny a la capital de l'Estat. Esquerra i les entitats presents a la reunió han pactat tramitar immediatament una proposició no de llei i han cursat també la petició de creació de la subcomissió per estudiar-la, mitjançant una resolució del debat de política general. Aquesta bateria d'iniciatives se sumen a una proposició de llei en el mateix sentit, presentada per Esquerra el gener passat.

Els assistents a la trobada han coincidit a indicar la importància de la inclusió d'una proposta que jutgen perfectament viable a mitjà termini i que ha de servir per posar fre a la xacra de la pobresa. Tardà i Porta han recordat que aquesta proposta és una mostra dels valors republicans, els quals Esquerra tractarà d'implicar a l'Executiu espanyol durant aquesta legislatura.

Joan Tardà