Dimarts, 22 de març de 2016

Temps de canvis

Han passat quatre anys  des de  que vaig acceptar la proposta de la Gràcia Ferrer de formar part de l’executiva de la sectorial de Salut  com a secretaria  i, en aquest temps i amb el seu lideratge,  puc dir que el treball en equip  de totes les persones  que han col·laborat des de diferents àmbits sanitaris i des d’arreu del territori ha estat una de les premisses bàsiques  per construir , cohesionar  i manifestar les idees que per nosaltres , els republicans són bàsiques per la Catalunya independent i republicana . Producte d’aquesta tasca  han estat  els diferents programes electorals  que s’han elaborat en aquesta etapa marcada per les múltiples conteses electorals que s’han produït . S’ha treballat a gust,  amb il·lusió,  molt i bé.

El resultat de les eleccions del 27S ens va obrir la porta a un nou i volgut escenari en la política catalana, les formacions independentistes, no pas sense un esforç gegantí, van arribar als acords necessaris per poder fer  Govern i fou aleshores quan la il·lusió de tots nosaltres es va fer realitat al fer-se Esquerra Republicana de Catalunya  responsable de la Conselleria de Salut. I tenim al capdavant el conseller  Antoni Comin que lluny de tractes distants pel seu tarannà , i en una de les seves primeres actuacions ens va acompanyar en una executiva extraordinària de la sectorial on es va fer palès  la complicitat i el canvi en l’esdevenir de la sanitat catalana.

Temps de canvis, temps de treball intens i temps de teixir complicitats per a que aquests període de transició cap a la República Catalana es minimitzin en la mesura del possible totes aquelles mancances que en l’àmbit sanitari s’han produït producte de les retallades i secundaries  a una de les  crisi més intenses viscudes en els darrers  vint anys.

Els Estatuts del nostre partit preveuen la renovació de les presidències i executives de les comissions sectorials després de la celebració d’un Congrés Nacional i donat  el cas en la nostra sectorial, vaig presentar candidatura a la presidència juntament amb en Pere Muntal com a secretari i la Gràcia Ferrer  com a vicepresidenta que fou acceptada i avalada en l’assemblea del passat 19 de febrer. M’honora la confiança rebuda i agraeixo a tots  els companys la seva disponibilitat en seguir treballant amb  i des de la sectorial per aquests país nostre on volem que el model sanitari català i des del consens polític retrobi  els seus orígens i es consolidi definitivament.

Salut !

Carme Bertral
Presidenta de la sectorial de Salut
Esquerra Republicana