Dimecres, 29 d'abril de 2015

Terricabras demana una política comuna d'acollida i d'asil per evitar que segueixin morint milers de persones

El diputat d'Esquerra Republicana, Josep-Maria Terricabras, ha demanat en el ple d'avui que la Unió Europea tingui una política europea comuna per evitar que continuïn morint persones a la Mediterrània: 'Si no tenim una visió estratègica i global de la Mediterrània, si no ajudem als països d'origen, i si no tenim polítiques comunes d'acollida i asil, seguiran morint milers de persones en el Mediterrani. I això no ens ho podem permetre. És el nostre deure polític i moral'.

Intervenció de Josep-Maria Terricabras al Parlament Europeu

El diputat també ha fet referència als recursos que la setmana passada el Consell va decidir destinar com a mesura de xoc: 'Els recursos que ha compromès recentment el Consell són, segurament, benintencionats i poden salvar vides però no han de fer-nos oblidar que no existeix a la UE una política real de migració i asil. Aquest és el gravíssim problema'. Per a Terricabras, darrere d'aquestes ajudes hi ha la impotència i afegeix que el fet de voler que els migrants tornin als seus països 'no resol el problema sinó que el posposa'.

El diputat d'Esquerra Republicana al Parlament Europeu, Josep-Maria Terricabras