Dimarts, 4 d'agost de 2015

Terricabras pregunta pel tancament de la planta de Valeo a Martorelles

El diputat d’ERC al Parlament Europeu, Josep-Maria Terricabras, ha preguntat a la Comissió Europea (CE) sobre el tancament de planta que la multinacional Valeo té a Martorelles. Concretament Terricabras demana a la CE si creu que s'han esgotat totes les vies de diàleg entre l'empresa i els representants dels treballadors; quina és l'agenda de la CE en relació als acomiadaments col·lectius que tenen lloc en el si de la UE , i si la CE no troba que s'ha d'exigir una major justificació per a les mobilitats geogràfiques d'aquestes dimensions.

Valeo es dedica a la fabricació de components per a la indústria de l'automoció. L'empresa matriu de Valeo ha obtingut en el primer semestre d'aquest any un augment dels beneficis del 34%. La deslocalització en aquest cas encara és de més mal entendre ja que un 72% de la producció de la planta de Martorelles la compren clients establerts a Catalunya (NISSAN 18%; Volkswagen-SEAT 54%).

L'any 2009, la planta de Martorelles tenia 442 treballadors i després de diversos expedients de regulació ha passat a 257. El Juliol de l'any passat, empresa i treballadors van acordar que es garantia la producció a Martorelles fins el 2019.

El diputat d'Esquerra Republicana al Parlament Europeu, Josep-Maria Terricabras