Dijous, 9 de juliol de 2015

Torrent: 'Un país que vol ser lliure i digne no ho és si la seva gent no és lliure i digna'

'Un país que vol ser lliure i digne no ho és si la seva gent no és lliure i digna. I perquè ho siguin, cal garantir-los els drets bàsics', ha dit el diputat d’ERC Roger Torrent durant el debat al Parlament de la Iniciativa Legislativa Popular sobre mesures urgents per fer front a l'emergència d'habitatge i a la pobresa energètica.

La ILP, que ha arribat al ple per procediment d'urgència i que continuarà la tramitació després d’haver superat el debat d’aquest dijous, ha estat impulsada per la PAH, l'Observatori de Drets Econòmics, Socials i Culturals, i l'Aliança contra la Pobresa Energètica, i recull mesures per combatre el sobreendeutament de les famílies per l'habitatge, els desnonaments i les situacions de vulnerabilitat conseqüència de no tenir llar, així com la pobresa energètica. 'Des d'Esquerra Republicana donem suport íntegre a la ILP: compartim el què, el com i el quan', ha dit Torrent.

'La lluita social no només ha posat el debat sobre la taula sinó que ha estat capaç d’aportar solucions. I el que volem és que aquestes solucions no siguin conjunturals, no s’acabin quan s’acabi la crisi, sinó que arribin per quedar-se', ha declarat Torrent, agraint a les entitats promotores la seva tasca de 'compromís i tenacitat amb la lluita social' i que ha permès 'generar esperança a famílies desnonades i rescabalar la dignitat a persones que estaven abatudes'.

El diputat ha explicat, també, que l’objectiu d’ERC és que la ILP serveixi per engruixir altres instruments que ja existeixen, com el Codi de Consum o la Llei de l'Habitatge, i per fer efectiu un dret, el de l’habitatge, que fins ara és només teòric.

'De res serveix escriure un dret a un text legal si no s’executa, si la ciutadania no el pot reclamar', ha afegit.

El text inclou, entre d'altres, el lloguer forçós d'habitatges, mesures per afrontar l'impagament de les hipoteques i per arribar a acords entre els consumidors i les entitats financeres en cas d'impagament de la hipoteca, i l'obligació de les administracions de garantir el dret d'accés a subministraments bàsics d'aigua, llum i gas de les persones en situació de vulnerabilitat.

El diputat d'ERC Roger Torrent