Diumenge, 18 de maig de 2014

Trobada d'una representació de dones d’Esquerra Republicana de Catalunya, País Valencià, Catalunya Nord i les Illes Balears i de NECat

El passat 17 de maig una representació de les dones d’Esquerra Republicana de Catalunya, País Valencià, Catalunya Nord i les Illes Balears, i també representants de NECat, van visitar el Parlament de Catalunya i van aprofitar per fer una trobada per unir ponts de diàleg i col·laboració que els permetin treballar conjuntament pels drets de les dones i per a la igualtat efectiva de dones i homes, arreu del territori.

“Les dones volem decidir sobre el nostre cos i per tant sobre la nostra maternitat i volem decidir quan i com tirar-la endavant, si aquest és el nostre desig. No farem un pas enrere i a Catalunya treballem per tirar endavant la nostra llei de salut sexual i reproductiva. És el que volem les dones d’Esquerra i vetllarem perquè així sigui. A Europa tindrem la sort de comptar amb la veu ferma i decidida de dos candidats feministes, en J.M. Terricabras i l’ Ernest Maragall.”, va comentar Rosa Amorós, secretària de la dona d’Esquerra Republicana de Catalunya.

També van manifestar que esperen que el dia 25-M les dones vagin a votar majoritàriament per una Europa nova, però demanen que no donin suport a candidats que facin comentaris masclistes i menyspreïn sistemàticament les dones. Les dones han de tenir clar que els cal una bona representació per contruir l’ Europa i el país que volen i necessiten.

Per altra banda aprofitant que era el Dia Internacional contra l’LGTfòbia i en favor dels drets del col·lectiu LGTB, es va llegir i recolzar el manifest que ha preparat la Coordinadora de LGTB d’Esquerra Republicana, on es demana que Europa impulsi una directiva contra l’LGTBfòbia i s’aprovi properament la llei que s’està debatent ja al Parlament.

Trobada de dones d'Esquerra Republicana i NECat dels Països Catalans