Dijous, 24 de juliol de 2008

Turisme de Catalunya publica una guia per al Turisme LGBT

El director general de Turisme i president del Comitè Executiu de Turisme de Catalunya, Joan Carles Vilalta, va presentar ahir la Guia del Turisme LGBT (Lesbià, Gai, Bisexual i Transsexual) que ha publicat Turisme de Catalunya. Aquesta guia identifica l’oferta existent en les 10 marques turístiques catalanes específicament per al col·lectiu LGBT. En la presentació, també hi va participar Armand de Fluvià, president d’Honor del Casal Lambda, i Joan Miró, president de Panteres Grogues, entitat organitzadora dels Eurogames Barcelona 2008.

Aquesta publicació s’ha elaborat en base a un estudi previ, que es va presentar en el Saló Internacional del Turisme a Catalunya (SITC), i que analitzava l’oferta LGBT existent a Catalunya. Segons aquest estudi, Catalunya disposa d’un total de 525 recursos LGBT distribuïts arreu del territori, ja siguin allotjaments, restaurants, associacions, botigues, bars o altres tipus de serveis.

La guia està distribuïda per marques turístiques, i en cadascuna d’elles hi trobem un llistat dels serveis existents que són específicament LGBT o “gayfriendly”, és a dir, amigables amb aquest col.lectiu. A més, les ciutats que disposen de més oferta turística LGBT també tenen un tractament específic amb informació detallada de l’oferta i de la seva ubicació. Així per exemple, en el cas de Barcelona s’inclou un mapa dels districtes de la ciutat, on s’identifiquen cadascun dels productes que s’hi troben. Pel que fa a la Costa del Garraf, es fa una menció especial de Sitges, que també inclou un mapa específic dels recursos LGBT d’aquesta ciutat, ja que és la segona en importància a Catalunya pel que fa a aquest tipus d’oferta. Finalment, a la Costa Brava també es destaca la ciutat de Lloret de Mar; i a la Costa Daurada, la ciutat de Tarragona.

Turisme de Catalunya ha publicat aquesta guia coincidint amb la celebració dels Eurogames 08’, que tindran lloc a Barcelona del 24 al 27 de juliol, i per això la distribuirà durant aquests dies especialment entre el públic assistent a aquest esdeveniment.

Els Eurogames portaran 30.000 visitants a Catalunya

Durant la celebració dels Eurogames, Barcelona acollirà 5.000 atletes i rebrà uns 30.000 visitants, la majoria pertanyents a la comunitat LGBT. Aquest col.lectiu busca preferentment espais que siguin específicament LGBT o “gayfriendly”, i en aquest sentit la guia els pot ser molt útil per tal de gaudir plenament de la seva estada a Catalunya.

Cal recordar que només a Barcelona arriben anualment 150.000 turistes LGBT. Segons estimacions del sector, un 65% dels turistes LGBT que visiten Catalunya són homes gais, un 25% són dones lesbianes, i un 10% són bisexuals i transsexuals.

Aquest col.lectiu són un mercat molt atractiu, ja que acostumen a ser parelles sense fills o singles amb més poder adquisitiu i per això la seva capacitat de despesa és més alta que la mitjana i va orientada majoritàriament a l’oci i al consum personal: roba, cosmètica, estètica, etc.

Acte de presentació de la Guia del Turisme LGBT