Dimarts, 28 de juny de 2016

Una República per estimar com vulguis

28 de juny. Dia internacional per l’alliberament LGTBI

Com cada 28 de Juny, Dia Internacional de l’Alliberament o l’Orgull LGTBI, des d’Esquerra Republicana, conjuntament amb d’altres partits, sindicats i associacions sortirem al carrer, arreu dels Països Catalans, per participar als actes i les mobilitzacions organitzades pel teixit associatiu LGTBI del nostre país.

I ho farem recollint el testimoni d’aquells homes i dones que el 1968 es van rebelar contra els abusos policials durant els fets d’Stonewall, a la ciutat de Nova York, o que per primera vegada es van manifestar a Barcelona el 1977, iniciant així la lluita del moviment LGTBI contra la discriminació.

També per solidaritzar-nos amb totes aquelles persones que en molts països del món pateixen la violència i la repressió per la seva orientació sexual o identitat de gènere, mentre que en molts d’altres, es troben en una situació de desprotecció al no disposar d’una legislació que vetlli pels seus drets o que directament pateixen l’LGTBfòbia d’estat.

L’atac a la desfilada del Pride de Jerusalem el 2015 o el recent atemptat homòfob contra el col·lectiu LGTBI, perpetrat a la ciutat d’Orlando i que va costar la vida a més de 50 persones, són la mostra que les persones LGTBI són al punt de mira del fanatisme, i que la homofòbia, la lesbofòbia, la bifòbia o la transfòbia continuen estant molt arrelades a la nostra societat.

Al nostre país, els darrers anys hem pogut avançar pel que fa a l´equiparació legal del col·lectiu LGTBI, però encara queda molta feina a fer fins assolir la igualtat real. Per això cal continuar implementant aquestes polítiques, especialment en aquells col·lectius més vulnerables com les persones grans, els i les adolescents o les persones trans. I sobretot completar el desplegament reglamentari de la Llei11/2014 per garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per eradicar l’homofòbia, la bifòbia i la transfòbia, aprovada al Parlament de Catalunya, així com activar els mecanismes sancionadors previstos a la llei.

I tot això perquè volem construir un nou país que faci de la igualtat i la lluita contra tot tipus de discriminacions un dels seus trets bàsics. Una República Catalana on estimar com vulguis.

Una República per estimar com vulguis