Divendres, 27 d'octubre de 2017

Una vintena d'eurodiputats envia un missatge de suport al poble català

Una vintenta d'eurodiputats, provinent d'una desena de països diferents i de quatre grups parlamentaris, han enviat un missatge de solidaritat al poble català en un vídeo, que es pot veure en aquest enllaç: https://www.youtube.com/watch?v=1SV4HuAKvRk&feature=youtu.be

Els eurodiputats Izaskun Bilbao (PNV), Mark Demesmaeker (Nieuw-Vlaamse Alliantie), Bart Staes (Groen), Jill Evans (Plaid Cymru), José Bové (Europe Écologie), Tatjana Zdanoka (Latvijas Krievu savienība), Estefanía Torres Martínez (Podemos), Josu Juaristi (EH BILDU), Matt Carthy (Sinn Fein), Xabier Benito (Podemos),  Ramon Tremosa (PDeCat), Eleonora Forenza (Lista Tsipras-L'Altra Europa), Bodil Valero (Miljöpartiet de gröna), Ian Hudghton (SNP), Igor Soltes (Lista dr. Igorja Šoltesa), i Miguel Urban (Podemos) han acompanyat els dos representants d'Esquerra Republicana al Parlament Europeu, Josep-Maria Terricabras i Jordi Solé, en la gravació del vídeo en suport als anhels de llibertat i democràcia de Catalunya.

Els missatges dels eurodiputats inclouen, també, un rebuig frontal a la violència exercida per part de la policia de l’Estat espanyol durant el referèndum de l’1 d’Octubre, així com un posicionament a favor del dret a l’autodeterminació del poble català.

Segons Terricabras, aquests eurodiputats “representen l’Europa de l’esperança, no l’Europa avorrida, estàtica, rígida, administrativa que sovint ens arriba de les institucions europees”.

"Al Parlament Europeu hi trobem clares mostres de solidaritat vers el procés d’autodeterminació de Catalunya, el nostre dret a decidir, i l’oportunitat i necessitat urgent d’assolir la nostra independència", ha afegit Solé.

Una de les imatges del vídeo que han gravat eurodiputats d'una desena de països diferents