Dimarts, 17 d'octubre de 2017

Una vintena d'eurodiputats reclamen l'alliberament de Sànchez i Cuixart a les portes del Parlament Europeu

Prop d'una vintena d'eurodiputats de diversos països i grups polítics s'han concentrat acompanyats d'unes 200 persones en una manifestació a les portes del Parlament Europeu per protestar contra l'empresonament dels presidents de l'ANC, Jordi Sànchez, i Òmnium Cultural, Jordi Cuixart.

Sota el lema 'Llibertat pels presos polítics catalans', els concentrats han reivindicat l'alliberament de Sànchez i Cuixart, l'empresonament dels quals l'eurodiputat Josep-Maria Terricabras ha considerat "un atac terrible a la llibertat d'expressió i a la llibertat de manifestació".

"És una vergonya que hi hagi presoners polítics l'any 2017. Mai hauria pensat que durant la meva vida de ciutadà amb plens drets veuria aquesta situació", ha lamentat l'eurodiputat d'Esquerra Republicana Jordi Solé Solé, que ha lamentat que tant Sànchez com Cuixart hagin estat empresonats pel que "pensen i defensen". "El senyor Rajoy és una incomoditat per a Europa encara que els mandataris no s'atreveixin a expressar-ho", ha declarat.

Entre els assistents hi havia, entre d'altres, els eurodiputats Marina Albiol (GUE- NGL), Javor Benedek (Greens- EFA), Izaskun Bilbao (ALDE), Matt Carthy (GUE-NGL), Mark Demesmaker (ECR), Francesc Gambús (PPE), Josu Juaristi (GUE-NGL), Javi López (S&D), Antonio Marinho (ALDE), Lola Sáncehz (GUE-NGL), Bart Staes (Greens-EFA), Helga Stevens (ECR), Ramon Tremosa (ALDE), Ernest Urtasun (Greens- EFA), Ivo Vajgl (ALDE), i Bodil Valero (Greens- EFA).

Terricabras i Solé durant la manifestació davant del Parlament Europeu