Dijous, 18 de juny de 2015

Vergés al conseller de Salut: 'Cal que la informació que tenen els ciutadans sobre les vacunes sigui la més fonamentada en l’evidència científica'

La diputada d’Esquerra Republicana Alba Vergés ha demanat aquest dijous el conseller de Salut, Boi Ruiz, que el Govern faci tots els esforços per donar la millor informació sobre les vacunes, arran del cas de diftèria que es va diagnosticar a principis de juny a un nen sense vacunar.

'És un error pensar que les persones que decideixen no vacunar els seus fills estan desinformades. Acostumen a ser les que més s’han documentat, però cal que la informació que tenen sigui la més fonamentada en l’evidència científica', ha reclamat Vergés.

Atès que 'només les persones informades i ben informades poden prendre decisions lliures', la diputada ha preguntat al conseller: 'Com podem garantir que la població pugui prendre la millor decisió individual sense oblidar que tenen incidència en tot el col·lectiu?'.

En aquest sentit, Vergés ha demanat informació sobre el procediment i els requisits que es tenen en compte per incloure una vacuna al calendari sistemàtic o per considerar-la només recomanada. Boi Ruiz, per part seva, ha mostrat el compromís del Govern de, seguint les recomanacions del Comitè de Bioètica de Catalunya, treballar amb pediatres, metges de família i escoles per no obligar sinó persuadir les famílies que vacunar els nens és un exercici de responsabilitat col·lectiva.

La diputada d'ERC Alba Vergés