Dijous, 9 d'abril de 2015

Vergés: 'Farem un flac favor a la ciutadania si fem servir la Salut com a eina política i electoralista'

La diputada d'ERC Alba Vergés ha lamentat aquest dijous el tractament que reben les polítiques de Salut tant per part del Govern com de la resta de grups polítics, després que PSC, PP, ICV-EUiA, C's i CUP hagin sortit de la comissió de Salut del Parlament on el conseller de Salut, Boi Ruiz, compareixia per explicar els resultats sanitaris de l'últim semestre.

'Farem un flac favor a la ciutadania si fem servir la Salut com a eina política i electoralista. El conseller que no acata les resolucions del Parlament i l'oposició que abandona la feina a la comissió fan exactament el mateix: menystenir el Parlament'
, ha declarat Vergés, que forma part de la comissió de Salut i no ha abandonat la sessió.

'El grup d'ERC s'ha quedat a la comissió de Salut per compromís i responsabilitat amb els ciutadans, a qui ens devem. El conseller ens ha de respondre'
, ha reclamat Vergés, que ha aprofitat la sessió de la comissió per demanar-li explicacions al conseller sobre els tres projectes polèmics que han estat publicats al Diari Oficial de la Generalitat coincidint amb la Setmana Santa.

Concretament, Vergés ha reiterat la necessitat d'aturar la creació del Consorci Sanitari de Lleida, perquè el Govern l'ha planificat sense buscar el necessari consens amb el sector i la participació de tots els agents implicats a què s'havia compromès.

La diputada també ha interrogat el conseller sobre el projecte Visc+, que pretén aglutinar les dades sanitàries de tots els pacients a Catalunya. 'El projecte Visc+ no es pot tirar endavant sense una jornada al Parlament on es donin explicacions sobre un tema tan important i que afecta directament la ciutadania com són les dades sanitàries dels malalts', ha dit Vergés.

El tercer anunci polèmic publicat al DOGC és una instrucció sobre l'activitat privada en centres del sistema de sanitat pública. 'En cal un debat al Parlament: és la gent qui ho ha de decidir, no el Govern', ha conclòs la diputada.

La diputada Alba Vergés durant la sessió de la comissió de Salut