Dimecres, 17 de juny de 2015

Vergés: 'Hem de tenir valentia política per teixir complicitats que ens permetin garantir el millor sistema de Salut pels ciutadans'

La diputada d’ERC Alba Vergés ha aprofitat el debat monogràfic de Salut al Parlament per subratllar la necessitat de trobar un consens ampli per resoldre el debat sobre el sistema sanitari català. 'El debat de Salut no ha de ser una batalla política. El que necessita el país són solucions i compromisos: ni tirar pel dret, ni debats estèrils, ni culpar els altres de tots els mals. Hem de tenir valentia política per teixir complicitats', ha declarat Vergés.

Intervenció de la diputada d'ERC Alba Vergés

En aquest sentit, Vergés ha remarcat les fortaleses del sistema sanitari català: 'Hem de defensar un sistema descentralitzat, amb uns CAPs propers al territori i uns hospitals de referència per les intervencions més complexes. Hem de reconèixer que tenim uns professionals molt qualificats, que han mantingut el sistema dempeus quan semblava que havia de caure', ha explicat.

'Una llei general de Salut no l'ha de fer el govern de torn, sigui del color que sigui. S'ha de fer amb consens', ha insistit la diputada republicana, recordant la necessitat de generar un escenari de confiança en el sector i de treballar per millorar aspectes clau com els efectes que les desigualtats socioeconòmiques tenen en la salut, especialment de les persones en situació de vulnerabilitat; el col·lapse dels serveis d'urgències, que estan saturats no per les entrades sinó pel retard en la sortida dels malalts; i la necessitat de disminuir els temps de les llistes d’espera, donant compliment als temps d’espera màxims.

'Els que ens acusen de ser còmplices de les retallades, potser que també s’impliquin en la construcció del nou país. On són els 1.500 milions d’euros que s’han retallat al pressupost de Salut en els últims cinc anys? No els tenim a disposició. Ens cal un nou país que pugui decidir dels seus recursos', ha reclamat.

La diputada d'ERC Alba Vergés