Dijous, 22 de gener de 2015

Vergés: 'Se'ns acaba la paciència perquè el Govern no compleix els acords de transparència en Salut'

El ple del Parlament ha aprovat aquest dijous la moció sobre transparència i contractació en el sistema sanitari que ha presentat Esquerra Republicana de Catalunya. La moció reclama més transparència en el sistema sanitari, aclarint com es contracten els serveis de Salut, i que es compleixi l'acord d'establir com a topall de les retribucions de directius i alts càrrecs el sou de Conseller.

'Molts dels punts que presentem en aquesta moció ja han estat aprovats i els hem hagut de tornar a presentar perquè el Govern no ha complert els compromisos que va prendre. A nosaltres se'ns acaba la paciència, i la ciutadania perd la confiança en un sector que és pilar essencial de l'estat del benestar'
, ha declarat la diputada del Grup Parlamentari d'ERC Alba Vergés davant del ple.

La diputada ha reclamat la publicació i traçabilitat dels recursos públics, l'absoluta transparència en les contractacions per via de concursos públics, i la investigació dels casos apareguts a la premsa sobre els increments dels salaris dels directius de la sanitat pública.

'En una època en què hem demanat esforços al·lucinants a tot el sector, el primers que han de donar exemple són els que estan a dalt de tot: s'han d'investigar els escàndols que van sortir a la premsa sobre els sous desorbitats dels directius sanitaris'
, ha demanat Vergés.

L'octubre del 2013, el Govern es va comprometre a establir una taula salarial amb retribucions màximes per al personal directiu del sector públic. En concret, el compromís incloïa fixar els sous dels directius a partir d'una escala en funció del pressupost i el nombre de treballadors dels ens del sector públic; establir criteris d'avaluació de directius i publicar-ne els resultats; i eliminar les dietes d'assistència a òrgans col·legiats i de Govern. Tres punts que no s'han respectat.

La moció d'Esquerra també demana esforços de transparència perquè els ciutadans tinguin accés a totes les dades, tal com el Parlament ja ha aprovat. 'Hem de fer públics els informes sobre com s'assignen els recursos del totes les entitats proveïdores del servei públic de Salut tal com es va aprovar', ha recordat la diputada.

La diputada del Grup Parlamentari d'ERC Alba Vergés davant del ple.