Dimarts, 1 de març de 2016

Vidal: 'La sentència d'Otegi és una pàgina negra en la justícia democràtica de l'Estat espanyol'

El portaveu d'Esquerra Republicana al Senat, Santi Vidal, ha expressat a les portes de la presó de Longronyo, d'on ha sortit aquest matí Arnaldo Otegi, que és un dia molt emocionant per Esquerra Republicana. Vidal ha denunciat, també, la injustícia de la condemna del polític abertzale. 'Per mi personalment i per Esquerra Republicana, avui és un dia molt emocionant, perquè per fi Arnaldo Otegi recupera la seva llibertat. Una llibertat que no hauria d'haver perdut mai perquè la sentència que el va condemnar a la presó segurament és una de les sentències més injustes i significa haver escrit una pàgina negra en la justícia democràtica de l'Estat espanyol', ha afirmat el portaveu al Senat.

Vidal ha encapçalat una delegació d'Esquerra Republicana, on hi eren tres senadors més del partit, Mirella Cortés, Josep Rufà i Bernat Picornell i on també hi han estat els diputats de Junts pel Sí, Gerard Gómez i Lluís Llach. Vidal ha destacat la proximitat entre els pobles d'Euskadi i Catalunya: 'Som aquí en demostració que Catalunya i Euskadi són dos pobles germans, que el que volen és la pau', ha manifestat el portaveu republicà, que ha reivindicat que la figura d'Otegi surt reforçada després d'una sentència tan injusta: 'Crec que el Tribunal Suprem espanyol no va ser prou conscient que com Mandela o Martin Luther King estaven creant no només un màrtir, sinó un heroi, que estic convençut que serà el futur Lehendakari d'Euskadi'.

Finalment, Vidal ha reclamat que tots els actors implicats rectifiquin a partir d'ara: 'Confio que d'ara endavant, totes les persones que han tingut responsabilitats públiques a Espanya se n'adonin que el camí de la reconciliació, la pau i del respecte dels drets polítics i civils de tots els ciutadans és l'únic que ens portarà a una Espanya diferent de la qual avui tenim'.

Per la seva part, el diputat de Junts pel Sí, Lluís Llach, ha mostrat el seu rebuig a un empresonament injust i que es produeix en ple segle XXI. 'He vingut per deixar testimoni que estic en contra dels empresonaments d'estat', ha afirmat el diputat, que ha afegit: 'Estem a l'any 2016 i surt de la presó de Logronyo un presoner d'estat. És molt gros això i és el termòmetre d'on estem democràticament i que hem de renovar aquesta transició'. 'La democràcia espanyola pateix d'uns mals que vénen de molt lluny i d'una transició fosca', ha sentenciat Llach.