Dimecres, 7 de maig de 2014

Votem, perquè som ciutadans, perquè som dones, perquè volem salvar l’Ebre

Molta gent em pregunta per què hem d’anar a votar per les eleccions al Parlament Europeu, amb l’argument que ‘a natros, no se mos ha perdut res, a Europa; està molt lluny’. Però la meva resposta és clara: a Europa decideixen moltes coses que ens afecten directament en el nostre dia a dia; a Europa decideixen des de la tarifa de mòbil que hem de pagar i que, per cert, l’Estat espanyol ha votat en contra d’abaratir, fins a quina qualitat han de tenir els productes que comprem al mercat. Per tant, els dic, el 25 de maig hem de votar per poder decidir, per decidir les coses del dia a dia i, sobretot, per decidir com ha de ser el nostre nou país, perquè totes les decisions del Parlament Europeu faran que visquem en un nou país més o menys just, en tots els sentits.

Primer, doncs, cal que tinguem clar que el nostre vot del 25 de maig farà que puguem construir una Europa nova, amb els valors democràtics, de les llibertats, dels drets socials, de la diversitat, de la cultura i al servei de les persones en el punt de mira.

Després, cal que tinguem clar que, si volem ser un Estat i tenir veu i vot a Europa i fer-nos escoltar com a nou país, no podem continuar deixant les decisions que ens afecten en mans de l’Estat espanyol, perquè no mira pels interessos de Catalunya. No ho ha fet mai i no ho farà ara. La nostra manera de ser i la nostra força per fer el nou país és l’empenta catalana per fer una Europa nova.

I, en tercer lloc, cal que tinguem clar que, el proper 25 de maig, com a dones, hem d’anar a votar, perquè volem una Europa i un país amb igualtat de tracte i igualtat d’oportunitats per a tothom i perquè no volem compartir el ridícul de l’Estat espanyol quan els han de cridar l’atenció per aprovar una Llei de l’avortament que impedeix el dret de les dones al decidir sobre el propi cos ni tampoc res a veure amb el pagament de subvencions a dones perquè no avortin. El país que volem el construirem entre tots i totes, però aquest nou país ha de tenir present la manera de fer i de pensar de les dones, la seva manera d’encarar el món, i Europa és la clau perquè ho puguem aconseguir. Així mateix, és necessari incorporar el llegat de les dones a la societat i reconèixer el model participatiu en el qual la presència femenina es valori com a contribució al sosteniment d’aquesta nova societat que volem construir.

Finalment, i siguem-ne conscients tots, perquè no és només un problema del nostre territori, sinó un tema que afecta el país sencer: el proper 25 de maig hem d’anar a votar perquè a Europa podem salvar el riu Ebre de les urpes de l’Estat espanyol. Serà la Comissió Europea que ara surti de les urnes que determinarà si el nou Pla hidrològic de la conca de l’Ebre, i l’hipotètic nou Plan Hidrológico Nacional (PHN), compleixen la Directiva marc d’aigües.

Si volem ser el proper nou estat d’Europa, demostrem-ho; si volem fer un referèndum el proper 9N2014, demostrem-ho: hem de demostrar que som demòcrates fins al ossos, hem de superar el 37 % de participació de les eleccions al Parlament Europeu de 2009 i hem d’aconseguir que les forces polítiques favorables al dret a decidir dels ciutadans, al dret a decidir-ho tot, obtinguin un resultat majoritari. Som-hi!

Teresa Moreso
Candidata a les eleccions al Parlament Europeu
Regidora de l’ajuntament de Roquetes (Baix Ebre)

Teresa Moreso