Anna Simó

Els Alamús, Segrià 26 juliol 1968

Adjunta a la Presidència per a les Relacions Institucionals

Diputada al Parlament de Catalunya pel Baix Llobregat. Secretària Primera de la Mesa del Parlament
- Membre de la comissió d'Ensenyament
- Membre de la comissió d'Igualtat
- Membre de l'intergrup pel Poble Gitano

• Llicenciada en Filologia Catalana per la Universitat de Barcelona (1986-1991) i postgraduada en Planificació Lingüística per la UB (1991-1992). Ha treballat a Xarxa Cultural (1986-1990) i al Consorci per a la Normalització Lingüística (1990-2003) amb diverses responsabilitats, la darrera com a responsable del districte de Ciutat Vella al Centre de Normalització Lingüística de Barcelona.
  • Ha participat com a coautora en l’estudi sociolingüístic sobre usos i actituds lingüístiques a Catalunya i diverses poblacions catalanes, algunes dades del qual es van presentar al I Congrés Internacional de Llengua, Societat i Ensenyament, organitzat per l'Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana i, posteriorment, a diverses jornades i seminaris que s'han dut a terme a Catalunya, l'Estat espanyol i Andorra durant el 2001. Coautora del treball titulat 'Entre l'esperança i el neguit, El català a Catalunya, Coneixements, usos, actituds i identitats lingüístiques', guanyadora ex aequo del I Premi Jaume Camp de Sociolingüística Catalana.

Pertany a diverses entitats cíviques i culturals com Òmnium Cultural, Centre d’Estudis de l’Hospitalet, Ca la Dona i Avismón-Catalunya.

Militant d'Esquerra des del 1990.
Presidenta d'Esquerra-l'Hospitalet de Llobregat (1996-2002).
Secretària nacional de Política Social (2001-2004).
Vicesecretària general d’Acció Política (desembre de 2006-juny de 2008).
Portaveu nacional des de l’octubre del 2011.

Regidora de l'Ajuntament de l'Hospitalet de Llobregat del maig de 2003 al gener de 2004.
Consellera de Benestar i Família del Govern de Catalunya del desembre de 2003 al maig del 2006.
Diputada del Parlament de Catalunya des del novembre del 2006, ha estat portaveu adjunta del Grup Parlamentari d’Esquerra fins al març de 2008 i portaveu del Grup Parlamentari des del març de 2008 fins al final de la IX legislatura.