El president de la Generalitat i candidat d'Esquerra Republicana, Pere Aragonès, en roda de premsa. MARC PUIG

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha assegurat aquest dilluns en roda de premsa que en la propera legislatura els republicans garantiran que el català “sigui llengua de l’audiovisual, de l’escola i dels serves públics del país”, i ha fet una crida a concentrar el vot en Esquerra Republicana per fer-ho possible.

“La passada legislatura hem fet un salt endavant després de massa anys en què la llengua catalana no s’havia situat com una prioritat”, ha assenyalat Aragonès, que ha defensat que ara “cal fer un nou pas endavant amb la creació d’una conselleria de Política Lingüística”. La nova conselleria, ha apuntat, permetrà culminar el Pacte Nacional per la Llengua, el “desenvolupament ple” en l’àmbit de l’audiovisual en català, assegurar la immersió lingüística a l’escola, i garantir el dret de ser atès en català en els serveis públics.

“Per garantir que el català segueixi sent una prioritat la propera legislatura la ciutadania ha d’apostar per aquells que sí que hem defensat la llengua”, ha reclamat. El candidat a la reelecció ha criticat que el PSC “abandona el català en campanya electoral” i ha alertat que “l’abandonarà si presideix la Generalitat”, i ha recordat que els darrers onze anys en què la política lingüística va ser responsabilitat de Junts “van ser els onze anys en què hi ha hagut menys recursos, en que el català es va retirar de l’audiovisual i de la programació infantil”.

“Per tant, davant d’uns que abandonen el català, el PSC; i davant de Junts, que en parla molt i no en destina els recursos, els que ho hem situat com una prioritat i hi hem destinat els recursos garantirem que el català sigui llengua de l’audiovisual, llengua de l’escola i dels serveis públics del país”, ha conclòs.

Aragonès: “Garantirem que el català sigui llengua de l’audiovisual, de l’escola i dels serveis públics del país”