Aragonès: “No acceptem lliçons de qui ara ha descobert l’extrema dreta”

Per Aragonès, el circ servit per Pedro Sánchez aquest últims cinc dies ha estat una estratègia d'enfortir un ego personal que, de pas, ha servit per evitar parlar de la corrupció del cas Koldo o de la manca de projectes de Salvador Illa. “L'únic projecte que té Salvador Illa per a Catalunya es diu Pedro Sánchez”, ha reiterat durant l’acte de campanya que aquesta tarda s’ha celebrat al Palau Firal de Girona.

Aragonès ha etzibat que “davant d'uns personalismes, nosaltres parlem de la gent. Davant d'aquells que només parlen de Pedro Sánchez o de Carles Puigdemont, nosaltres parlem de perquè el nostre projecte és Catalunya. I ho hem demostrat al llarg d'aquests darrers tres anys en els que hem revertit les retallades” .

Un Govern i una presidència que compten amb la millor acreditació, la de continuar enfortint l'estat del benestar la propera legislatura. Aragonès també ha recordat que ell sempre té clar que cal asseure's en una taula de negociació. “No depèn del dia, no un ara sí o ara no, sinó cal ser sempre a defensar el dret a l'autodeterminació, que es defensa sempre i a tot arreu”. Tal i com es defensa l'estat del benestar, la llengua catalana o l’amnistia.

La cap de llista dels republicans per Girona, Laia Cañigueral, ha recordat que el 12 de maig “ens hi juguem el futur del país”. Cañigueral ha deixat clar que només hi ha dues opcions possibles: la d’Esquerra Republicana que és l’única garantia “de defensa del país i d’avenç i millora en la qualitat de vida de la gent” o la “dels que només pensen en ells mateixos o volen convertir la Generalitat en una sucursal d’Espanya”.

“Només Esquerra defensa una república catalana lliure, independent, justa, verda i feminista, i al mateix temps treballa per millorar la qualitat de vida de la gent. Som l’única opció que fem les dues coses”, ha subratllat la cap de llista per Girona.Rovira dona la benvinguda als “còmplices independentistes” a l’estratègia d’ERC del servei al país
La secretària general, Marta Rovira, exiliada a Ginebra des de fa més de 6 anys, ha recordat per vídeo que “quan vam tenir la força, quan vam tenir la capacitat de fer asseure el govern espanyol en una taula, vam tenir molt clar que havíem de començar per posar fi a la repressió política”. Una repressió política que, ha recordat, “encara no ha cessat”.

Rovira ha donat la benvinguda a la mateixa taula de negociació a aquells que “ens han atacat per tot arreu i ens han insultat” i ha subratllat la importància de la segona fase en la qual ens hi trobem: “És la fase de l’agenda política, de dir-li al govern espanyol que només hi ha una manera de resoldre el conflicte polític entre Catalunya i l'estat espanyol, i és amb un referèndum, en un referèndum”. Davant de la repressió, amnistia i obrir la via democràtica del referèndum. Rovira ha reiterat la benvinguda a l’estratègia d’Esquerra Republicana del servei del país i estar a disposició de tothom: “No defalliu, no canvieu de socis, només els còmplices independentistes aconseguirem el referèndum”, ha afegit.

Aragonès: “No acceptem lliçons de qui ara ha descobert l’extrema dreta”

Crida a la mobilització per votar el 12-M del conseller Nadal: “Ens hi juguem moltíssim”
El conseller de Recerca i Universitats, Joaquim Nadal, que tanca la llista d’ERC a la demarcació ha fet una crida a la mobilització a les urnes el pròxim diumenge 12 de maig perquè: “Catalunya i els catalans i catalanes ens hi juguem moltíssim. Ens hi juguem un futur de present i de futur, amb un horitzó nacional ambiciós” i també perquè quan “davant de l'extrema dreta hi ha qui s'hi posa de perfil, Esquerra Republicana de Catalunya planta cara”.

La diputada al Congrés, Teresa Jordà, ha reiterat la importància de fugir dels personalismes que exhibeixen alguns i ha destacat que “aquesta Catalunya no pot governar-se ni gestionar-se amb receptes caduques del passat o còmodes per la dependència de Madrid. Aquesta Catalunya no pot, de cap manera, governar-se o gestionar-se parlant d'un mateix. Així no es canvien les coses”, ha assegurat.

L’acte de Girona també ha comptat amb el suport del diputat al Congrés per EH Bildu, Jon Iñarritu. “Sóc aquí per demanar, en nom EH Bildu, el vot per Esquerra Republicana de Catalunya i pel president Aragonès perquè sincerament, veiem que és el millor per a Catalunya”, ha assegurat. Per Iñarritu, “teniu un gran país, sou una gent meravellosa. Teniu una cultura i un idioma ric i mil·lenari. Ja teniu fins i tot pluja. Per això també mereixeu el millor govern i el millor president”, ha conclòs.