Alfred Bosch comença la cursa cap a l’alcaldia de Barcelona

Repetirà com a candidat republicà en uns comicis que seran transcendentals per teixir la República catalana des del món local

ERC Barcelona ja té candidat per assaltar l’alcaldia de Barcelona a les eleccions municipals del 2019. Un cop tancat el procés de primàries amb el Congrés regional celebrat avui al Centre Cívic Can Felipa, ja és oficial que Alfred Bosch repetirà com a candidat republicà en uns comicis que seran transcendentals per teixir la República catalana des del món local. I el paper de Barcelona com a capital, com a motor d’aquest procés de construcció republicana des del municipalisme esdevé més important que mai.

Quan falten 15 mesos per aquesta contesa electoral que es presenta més oberta que mai, ja podem constatar el fracàs de l’actual equip municipal, liderat per Ada Colau, que no ha estat capaç de complir amb les tres grans promeses que li van permetre donar la campanada a les eleccions del 2015: millorar la mobilitat, canviar el model turístic, i especialment facilitar l’accés a l’habitatge.

Alfred Bosch
  Alfred Bosch comença la cursa cap a l’alcaldia de Barcelona

3 anys després del seu accés a l’alcaldia, la situació pel que fa a aquests àmbits prioritaris no sembla haver evolucionat de forma positiva: no ha millorat la mobilitat, amb fracassos sonats, com l’estancament de les obres de les Glòries, l’aplicació del projecte de les superilles i la impossibilitat de connectar el tramvia per la Diagonal; el model turístic no ha patit cap canvi, i ha passat a ser la primera preocupació de la ciutadania barcelonina, i el problema de l’accés a l’habitatge s’ha agreujat ostensiblement , en una ciutat que registra una escalada salvatge del preu dels lloguers i la conseqüent i contínua expulsió de veïns i veïnes cap a municipis perifèrics de l’àrea metropolitana.

Si per un aspecte es pot definir el mandat de Colau és per la manifesta manca d’habilitat per generar consensos al voltant dels reptes més importants que presenta la ciutat. I després dels esdeveniments dels darrers mesos, tampoc podem considerar encertada l’estratègia per sumar altres forces al govern de la ciutat. La renúncia a fer realitat un govern de canvi real, rebutjant la proposta d’Esquerra Republicana d’intentar una aliança amb els republicans i la CUP, seguint els models de ciutats com Badalona o Sabadell, va continuar amb el pacte de govern amb el PSC. Un canvi de govern seguint l’esquema tradicional a Barcelona, però que aquest cop no s’ha consolidat, amb un PSC que ha estat expulsat del govern de la ciutat pel seu suport entusiasta a l’aplicació de l’article 155, el més greu atac a l’autogovern i a les institucions catalanes des del final de la dictadura.

Recuperem una Barcelona orgullosa d’ella mateixa

Davant d’aquesta situació, Alfred Bosch encara aquestes eleccions amb l’objectiu de guanyar-les per recuperar una Barcelona que pugui sentir-se orgullosa d’ella mateixa. Una ciutat compromesa, oberta i optimista, que generi oportunitats pels seus habitants i esdevingui una ciutat d’èxits compartits, que estigui ben gestionada i disposi d’un govern competent que no prometi allò que no pot complir, que no expulsi els seus veïns i veïnes, que no posi traves a tot i que sigui capaç d’atraure talent, i que actuï com a capital de la República.

Durant el seu discurs de proclamació com a candidat, Bosch ha posat en valor la feina feta a l’Ajuntament des de l’opsició. “Portem 4 anys intensos. De treballar a Barcelona i per Barcelona. Des de l'oposició hem aconseguit tancar la Model, portar el metro a la Zona Franca, la T16 o impulsar els funerals a 1.800 euros. Imagineu què podríem fer des del govern”, ha afirmat.

“La millor eina per créixer, per ampliar la base social de l'independentisme es diu Esquerra Republicana de Catalunya”
Alfred Bosch

El ja candidat també ha volgut tenir un record per a Oriol Junqueras i ha deixat clar que “la millor eina per créixer, per ampliar la base social de l'independentisme es diu Esquerra Republicana de Catalunya”. Segons Bosch, “això no va de partits, això no va de candidats. Va de projecte. Va de com fer de Barcelona la millor ciutat del món”. Per això ha assegurat que “treballarem per portar Barcelona a l'èxit més gran, que és que els seus ciutadans i ciutadanes visquin bé, amb dignitat i se sentin orgullosos d'una ciutat que no els expulsa”.

Bosch ha esdevingut novament candidat a l’alcaldia, culminant un procés de primàries en què ha estat l’únic candidat que ha fet un pas endavant i en el qual ha aconseguit un 87% de vots favorables. Durant els propers mesos tindran lloc els congressos comarcals i es configurarà la llista de persones que l’acompanyaran en aquesta candidatura. Queda més d’un any per endavant per construir un projecte guanyador, fresc i engrescador. La cursa per assolir l’alcaldia de la capital del país ja ha començat. I a Esquerra Republicana estem preparats.

Etiquetes