Eduard López Domènech

Barcelona 24 de juliol de 1965

És llicenciat en Geografia i Història per la Universitat de Barcelona. Té un Màster en Direcció de Comunicació Empresarial i Institucional (UAB) i en Estratègies i Comunicació Política (ICPS). Va ser redactor del diari El Punt i del setmanari Presència entre el 1990 i el 1997.

Durant els anys vuitanta, va militar a Independentistes dels Països Catalans (IPC) i va estar molt vinculat als Comitès de Solidaritat amb els Patriotes Catalans. Posteriorment, va participar en la fundació del Moviment de Defensa de la Terra. Es va incorporar a Esquerra Republicana el 1995, juntament amb un col·lectiu procedent de l'Assemblea d'Unitat Popular. També és soci d'Òmnium Cultural.

Ha estat president de la Federació Comarcal del Maresme (2003-2007), secretari nacional de Política Municipal entre desembre de 2006 i juny de 2008, vicesecretari general de Coordinació Interna i Acció Electoral des de març de 2008 fins a setembre de 2011, vicesecretari general de Coordinació Interna i Territori (2011-2015) i posteriorment secretari de Formació fins al novembre de 2022.