Eva Baró i Ernest Maragall, a l'assemblea de Barcelona, a la seu nacinal d'Esquerra

Unes dues mil persones assisteixen a onze assemblees territorials

Els diputats i diputades d'Esquerra Republicana i membres de la direcció del partit han trasllat a la militància el compromís de ser fidels al mandat del 21D, fer Govern i retirar el 155 de les nostres institucions. Els dirigents del partit s'han distribuït per tot el país per fer balanç de la campanya, analitzar com estan les negociacions i escoltar les valoracions dels militants.

A les assemblees s'ha explicat que s'està a l'espera que Junts per Catalunya faci arribar una fórmula per investir Carles Puigdemont que sigui efectiva i real i permeti formar Govern l'endemà mateix. Segons s'ha explicat, aquesta fórmula no existia el dimarts, de manera que el ple hagués acabat amb una investidura fallida i amb molts més imputats, però sense la possibilitat de fer Govern i aixecar el 155.

Sergi Sabrià i David Mascort a l'assemblea de La Bisbal

Rovira, a Estremera

"Ens hem reunit a la Seu Nacional d'Esquerra a Barcelona en una de les onze assemblees que estem fent arreu del territori i que congreguen unes dues mil persones per debatre sobre el moment actual al país", ha explicat el diputat Gerard Gómez del Moral, que també ha anunciat que al mateix moment que hi havia les assemblees arreu del país, la secretària general, Marta Rovira, s'estava reunint amb el president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, a la presó d'Estremera per tractar la darrera hora de les negociacions i els propers passos a seguir.

Gómez del Moral ha incidit que ERC està "absolutament predisposada" a fer "els esforços que convinguin" per trobar la fórmula que permeti a Puigdemont ser un president "efectiu" que pugui nomenar "l'endemà de la investidura" un Govern, amb la finalitat de "desencallar la situació i acabar amb el 155".