Laura Vilagrà en un acte de campanya el 2023 / Marc Puig

La vicepresidenta del Govern, Laura Vilagrà, serà la número 2 per tornar a fer tàndem amb el president de la Generalitat i candidat a la reelecció, Pere Aragonès, a les eleccions al Parlament de Catalunya del proper 12 de maig. El president Aragonès escull Vilagrà perquè ha demostrat una gran capacitat de negociació i sempre ha posat per davant el projecte col·lectiu i ha defensat Catalunya i la seva gent en totes i cadascuna de les seves actuacions. Després d’una legislatura marcada pels avenços aconseguits en matèria antirepressiva i en gestió pública, aconseguint acabar amb les retallades i posant a disposició de la ciutadania els màxims recursos de la història Aragonès aposta perquè la vicepresidenta pugui seguir la tasca dels darrers anys.

Vilagrà ha estat una figura clau en la negociació amb el govern espanyol que ha fet possibles fites que semblaven impossibles, com els acords per la reforma del delicte de sedició la llei d'amnistia. També ha estat també una figura clau en la coordinació i comunicació del Govern i va fer un pas endavant i assumir més responsabilitats en el moment que Junts va abandonar l’executiu d’Aragonès.

Per a Vilagrà és “un honor i un privilegi tornar a estar a la llista del president Aragonès”. Un president que ha demostrat que té el país i la ciutadania al cap i que no abandona les seves responsabilitats i que posa el país per davant del seu projecte personal. A part de ser qui lidera amb més força “la transformació que estem duent a terme des del Govern”, ha explicat.

La vicepresidenta remarca l’expertesa que pot aportar d’aquesta legislatura però també en l’àmbit municipal, ja que va ser alcaldessa de Santpedor entre 2003 i 2015; així com la “il·lusió” que té “per resoldre els grans reptes de país”, ha afegit.

El Consell Nacional del partit, que es reunirà el proper 2 de d’abril, serà l’òrgan encarregat de ratificar les llistes de les quatre demarcacions per les eleccions del 12 de maig. Unes llistes que reflexaran la paritat i seguiran, com ja és habitual, l’estructura en forma de cremallera. De fet, les llistes per les demarcacions de Lleida, Tarragona i Girona estan encapçalades per tres dones, Marta Vilalta, Raquel Sans i Laia Cañigueral, respectivament.