10 motius per fer la vaga feminista del 8 de març

Les diputades i diputats d’Esquerra Republicana als diferents parlaments secundaran la vaga de dijous i donaran el sou corresponent a la jornada a entitats de dones repartides per tot el territori. Avui han exposat els motius

Les diputades i els diputats al Parlament del Grup Republicà han anunciat avui que el proper dijous 8 de març faran vaga. També en faran les diputades al Congrés dels Diputats i les senadores d’Esquerra Republicana. Com que als càrrecs públics no se’ls descompta la part promocional a la jornada de vaga, els càrrecs d’Esquerra que la facin donaran els diners a diverses entitats de dones repartides per tot el territori.

“Hem vingut al Parlament a canviar les coses i a fer-ho conjuntament. La lluita feminista no és una lluita només de dones, és una lluita per la igualtat, per la llibertat, per la justícia social. És una més de les lluites compartides de la societat republicana que volem, per la qual treballem”, ha explicat la diputada d’Esquerra, Jenn Díaz.

Volem una societat amb igualtat efectiva, que només assolirem amb una República Feminista
Carme Forcadell Diputada del Grup Republicà

Díaz ha anunciat, a més, que el partit ha treballat per incloure la qüestió de gènere també en el pacte que s’està treballant amb Junts per Catalunya: “Hem inclòs en el preacord de Govern la paritat als departaments”, ha destacat la diputada. També ha explicat que aquesta serà una de les lluites que vol impulsar el grup parlamentari, com ja ha demostrat fent la llista cremellera o proposant una dona com a membre de la Mesa. “Cal visibilitzar dones en llocs de poder, hem de crear models femenins. Hem de fer evident que és possible”, ha recordat.

La diputada Carme Forcadell ha volgut exposar 10 motius pels quals les dones i els homes d’Esquerra faran vaga aquest 8 de març:

VOLEM

1. Volem deixar de cobrar un 23,9% menys de mitjana respecte els homes. O que el 75% dels contractes a temps parcial siguin per dones. La bretxa salarial és una evidència, i n’estem fartes. Volem trencar els sostres de vidre i eliminar els terres enganxosos, perquè menys del 20% de dones formen part dels consells d’administració de les grans empreses.
  2. Volem acabar amb la feminització de la pobresa, atès que una de cada dues catalanes té rendes per sota del llindar individual de la pobresa. Les dones pateixin més pobresa energètica.
  3. Volem que ni l’embaràs ni la maternitat limiti la nostra carrera professional, ni tampoc totes les formes de culpabilitat personal i social que tenim inoculades les dones. Treballarem per la conciliació i la corresponsabilitat. Treballarem per ser lliures també en el dia a dia.
  4. Volem eradicar l’assetjament. La violència masclista és només la punta de l’iceberg de totes les violències que patim les dones. No morim, ens maten.
  5. Volem eliminar qualsevol mena de discriminació: de religió o conviccions, capacitat, discapacitat, d’edat, d’origen racial o ètnic, sexe o orientació sexual o per altra condició social o personal. Que, en cas de ser dona, comporta una doble discriminació.
  6. Volem que les noves generacions creixin empoderades. Aturar la involució en determinades conductes de manera que les adolescents es beneficiïn de tot allò que vam conquerir amb les lluites que ens han precedit. Volem que les nostres nenes creixin al marge dels rols de gènere establerts. Volem nenes lliures.
  7. Volem que la cultura sigui una eina per combatre el masclisme, en lloc de contribuir a fomentar els estereotips com passa actualment. L’art, la cultura, és també una font d’empatia, de models: volem dones dirigint pel·lícules, escrivint novel·les amb personatges femenins rics o abastant tots els estils de música sense quedar relegades.
  8. Volem que a les dones, en política i en qualsevol altre àmbit, se’ns jutgi per la feina feta, i no pel nostre cabell, la nostra roba o la nostra parella. No consentirem les intimidacions sexuals ni les amenaces de mort. Volem que sempre se’ns tingui en compte, tant quan liderem com quan som preses polítiques.
  9. Volem que fer vaga dijous no sigui un luxe per a moltes. En qualsevol cas, som l’altaveu de totes aquelles que el 8M no podran ser-hi perquè són insubstituïbles.
  10. Volem, en definitiva, una societat amb igualtat efectiva, que només assolirem amb una República Feminista.