Ester Capella Farré

La Seu d'Urgell, Lleida 3 d’abril de 1963

Consellera de Territori

Consellera de Territori del Govern de la Generalitat

Capella va néixer a la Seu d’Urgell, però va viure la seva infantesa a la Pobla de Segur, on té les arrels familiars. Alhora, és barcelonina per elecció. És advocada de professió, per vocació i per compromís en la defensa dels drets i la igualtat d’oportunitats. Per a ella, la creació d'un estat nou és la capacitat de poder repensar tot el que no ha funcionat. Està convençuda que “a la República catalana tindrem una administració de justícia molt més propera, molt més resolutiva”.

• EGB al Col·legi Públic de La Pobla de Segur (Lleida).
  • BUP i COU al Col·legi Sagrada Família de La Pobla de Segur (Lleida).
  • Llicenciatura en Dret per la UB.
  • Va col·laborar amb la càtedra de Dret Civil de Lleida durant el curs 1987-1988 amb el catedràtic de Dret Civil, D. Carles Maluquer de Motes Bernet.
  • Advocada en exercici des de l’any 1988, adscrita al Col·legi d’Advocats de Barcelona i Sant Feliu de Llobregat.
  • Gerent de l’Institut Municipal de Persones amb Discapacitat.

• Presidenta de l’Associació Catalana de Juristes Demòcrates (2003-2007).
  • Sòcia de diverses associacions de dones: Dona i Drets, l’associació federada en el Lobby de Dones de Catalunya i Themis.

• Regidora Portaveu d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona (2007-2011).
  • Senadora designada pel Parlament de Catalunya en la desena legislatura.
  • Diputada per Barcelona al Congrés dels Diputats des de 2015 fins el juny del 2018, quan deixa l'acta per assumir la nova responsabilitat al capdavant de la conselleria de Justícia del Govern de Catalunya de la XII legislatura.
  • Diputada al Parlament de Catalunya a partir del 2021 (XIII legislatura).
  • Va ser la número 3 a la llista encapçalada per Ernest Maragall a Barcelona per a les eleccions municipals del maig de 2023.
  • Consellera de Territori del Govern de la Generalitat.