Josep Ginesta

Sant Antoni de Vilamajor, Vallès Oriental 21 juny 1968

Secretari d’Emprenedoria, Treball i Funció Pública

Secretari General del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat.

• Professional de les relacions laborals, ha exercit com a laboralista en despatx professional, i ha estat Director de l’ Àrea Laboral de Consultoria, essent autor de diversos articles i estudis sobre actualitat laboral, i especialment, sobre sistemes públics de protecció social, el que ell considera la seva passió.
  • Ha estat Director de Recursos Humans de la Universitat Oberta de Catalunya.
  • Compatibilitza la seva activitat professional amb la docència, com a Professor a la Universitat Ramon Llull en matèries com el Dret Social i la gestió de persones a les organitzacions.

Militant d’ Esquerra des de l’any 1998.
Des de l’ inici de la seva militància ha participat activament en la Sectorial de Treball, Autònoms i Economia Social.
És membre de l’ Institut d’ Estudis Econòmics i Socials de la Fundació Josep Irla.
Assessor al Parlament de Catalunya fins al 2003, va participar com a expert en l’Acord Estratègic per la internacionalització de l’economia catalana.
Va ser assessor tècnic del Grup Parlamentari d’Esquerra al Congrés dels Diputats en Política Social, Treball i Autònoms.
Va ser membre de l’Executiva Nacional d’Esquerra Republicana, com a secretari nacional de Política Econòmica i de Política Social (2008-2011).
Recentment ha estat designat com a expert per assessorar el Govern de la Generalitat de Catalunya en matèria de Seguretat Social i Hisenda pròpia.