Mirella Cortès Gès

Mirella Cortès

Mirella Cortès Gès

Sallent, Barcelonès 17 d’agost de 1958

Ha treballat una gran part de la seva vida com a professora de primària a la seva ciutat natal i ha col·laborat en nombroses entitats culturals del municipi i organitzacions independentistes com Sallent Decideix.

Ha col·laborat en nombroses entitats culturals del municipi i organitzacions independentistes com Sallent Decideix.

A les eleccions municipals de l'any 2003, va obtenir l'alcaldia de Sallent, la qual va mantenir fins a l'any 2007. En les següents eleccions municipals, Cortès va seguir treballant pel municipi però des de l'oposició. L'any 2016, va ser proposada com a senadora designada pel Parlament de Catalunya i es va convertir en la portaveu del grup d'Esquerra al Senat, un càrrec que va revalidar a les eleccions espanyoles del 2019.

Va tenir un paper molt destacat en la defensa dels drets polítics, socials i nacionals de Catalunya al Senat espanyol, especialment durant la tardor del 2017 quan, a la cambra alta, es va debatre i aprovar l'aplicació de l'article 155 contra Catalunya.