Puigcercós: ‘CiU i PP sumen majoria absoluta, segons el CIS, i només Esquerra ho pot impedir’

El president d’Esquerra i candidat a la presidència de la Generalitat, Joan Puigcercós, ha alertat aquesta nit que segons l’última enquesta del CIS ‘CiU i PP fan majoria absoluta sobrada’ i ha assegurat que ‘només Esquerra ho pot impedir’. En aquest context, Puigcercós ha animat tothom a no quedar-se a casa el dia de les eleccions i evitar que ‘el PP sigui l’arbitre de la política catalana’.

El líder independentista a l’acte central d’Esquerra al Baix Llobregat, que s’ha celebrat aquesta nit a la Farga de l’Hospitalet, ha assegurat davant de més de 300 assistents, que ‘aquest PP no pot ser decisiu’ perquè ‘anirem enrere’. ‘Són les conquestes dels nostres avis i dels nostres pares’, ha dit, ‘per nosaltres i pels nostres fills no ho podem permetre’. I en aquest sentit ha destacat que ‘el PP ataca Catalunya per guanyar vots’, ‘va en contra de la nostra llengua i la nostra cultura’ i ‘vol dividir la nostra societat en dos’, a més d’estar ‘teledirigit des de Madrid’. ‘El dia que a Camacho se li acabi la pila li diran cap a casa i que vingui un altre’.

Utilitzant dos daus inflables: un d’Esquerra i l’altre del PP, Puigcercós i la número tres de les llistes per Barcelona, Anna Simó, han explicat la diferència entre que un i l’altre siguin decisius en la governabilitat de Catalunya. Així, el líder independentista ha assegurat que un PP amb força significaria la marxa enrere en polítiques socials, en canvi ‘nosaltres proposem cap persona dependent sense ajuda, en canvi allà on ha governat el PP no ha aplicat cap llei de serveis socials ni de dependència’ i ha destacat la demagògia del PP en matèria d’immigració. Puigcercós també ha parlat del concert econòmic i l’Estatut, i com el PP vol tots els impostos a Madrid i la retallada estatutària. En canvi Esquerra, ja superada aquesta via, proposa la convocatòria d’un referèndum per la independència la propera legislatura. Finalment, ha assegurat que ‘Esquerra és l’únic partit amb les mans netes i lliures’ per defensar els interessos de Catalunya.

Anna Simó, durant la seva intervenció, ha afirmat que aquesta campanya electoral ‘és una oportunitat per passar comptes i explicar la feina feta’ i deixar clar com Esquerra ‘ha marcat l’agenda política, hem marcat la pauta’. ‘El PSC ens dedica la meitat de la campanya’, ha dit, ‘i això indica què és el que hem fet, normalitzar l’independentisme’, perquè ‘nosaltres representem un independentisme obert, inclusiu, profundament democràtic, que no exclou ningú’. Simó, finalment, ha fet una crida perquè cap vot es quedi a casa, perquè el resultat de les properes eleccions ‘marcarà tota una generació’. I ha advertit que segons el CIS ‘ens disputarem a la circumscripció de Barcelona l´últim diputat amb el PP’, ha dit, per tant, ‘tan a Barcelona com a Catalunya hem de parar el PP’.

La presentació de l’acte ha anat a càrrec del president d’Esquerra a la Regió Metropolitana de Barcelona, Eduard Suàrez.