Marta Rovira en el seu discurs davant el Consell Nacional d'Esquerra

La secretària general demana rigor, lleialtat, unitat i intel·ligència col·lectiva per desactivar el 155

La secretària general d’Esquerra Republicana, Marta Rovira, ha assegurat en un discurs en l’obertura del Consell Nacional d’aquest dissabte que el partit segueix treballant “incansablement” perquè es pugui arribar a un acord els propers dies per a la investidura “efectiva” i la formació d’un govern que acabi amb el 155.

Rovira creu que “hi ha un ampli consens de país” per assolir dos objectius. “Reconèixer la legitimitat del President Puigdemont a Brussel·les i alhora formar un govern efectiu a Catalunya que ens permeti recuperar la Generalitat i posar fi al 155”. Les dues claus, segons ha remarcat Rovira, són “reconeixement i operativitat”.

La secretària general d’Esquerra també ha deixat clar que Esquerra no presentarà “cap acord fins que no hi hagi un acord sòlid i ferm”. “No volem general falses expectatives als ciutadans. Creiem que els propers dies podrem arribar a un acord i som optimistes”, ha afegit.

Per a Rovira, l’acord ha d’incloure:

• Un debat d’investidura efectiva.
  • La legitimitat del President Puigdemont.
  • Un pla de legislatura.
  • Un acord de govern.

“No necessitem acords a mitges, necessitem acords globals per a governar el país. No necessitem acords a porta tancada perquè els millors acords per a la ciutadania són els acords públics, els que la ciutadania coneix”, ha reblat.

Rovira també ha demanat “el màxim rigor i lleialtat”. “El rigor amb què hem administrat el Govern aquests últims mesos, abans del 155. El rigor de Junqueras per revertir la situació financera. Amb perseverança, amb lucidesa, amb excel·lència. Amb lleialtat i amb confiança. Només així podrem avançar”.

Només amb unes institucions fortes, que siguin realment l’expressió democràtica del poble català, podrem ser més forts i desactivar el 155
Marta Rovira, secretària general d'Esquerra Republicana
  Rovira: 'Hi ha un ampli consens per reconèixer la legitimitat del President Puigdemont a Brussel·les i alhora formar un govern efectiu a Catalunya'

La secretària general també ha remarcat que, davant “l’adversitat i els obstacles que ens posa l’Estat, hem de ser més forts”. “Avui fa falta més intel·ligència col·lectiva que mai i més unitat que mai”. I ha afegit: “Només amb unes institucions fortes, que reflecteixin la composició del Parlament, que siguin realment l’expressió democràtica del poble català, només amb aquestes institucions restituïdes podrem ser més forts. Només així podrem desactivar el 155 i constituir un Govern que torni a posar el país al servei de la gent. Al servei dels ideals republicans, de construir un país més just i més lliure”.

A l’inici del discurs, Rovira ha recordat que avui fa 100 dies de l’empresonament d’Oriol Junqueras i Joaquim Forn: “Seguim tristos i ferms alhora. Indignats i confiats alhora. El lideratge de l’Oriol i la seva vàlua ens il·lumina i ens anima a seguir endavant. El contacte constant que manté amb nosaltres des de la presó, amb totes les limitacions que imposa la seva reclusió, els missatges que ens fa arribar, ens esperonen a seguir treballant per construir una societat més justa i més lliure. A construir un país i un món millor per a nosaltres i pels nostres fills”.

Etiquetes