Sabrià: “Presentem una llista transversal, oberta, generosa i que busca assemblar-se tan com sigui possible al país per derrotar l'Estat a les urnes”

El portaveu d'Esquerra Republicana i director de campanya, Sergi Sabrià, ha destacat la transversalitat, la diversitat i l'obertura de la llista que ha elaborat el partit republicà després que s'hagin conegut algunes de les darreres incorporacions.

Incorporacions com l'activista Ruben Wagensberg, l'esportista Núria Picas o la presidenta del Parlament, Carme Forcadell. “Presentem una llista transversal, oberta, generosa i que busca assemblar-se tan com sigui possible al país per derrotar l'Estat a les urnes”, ha afirmat Sabrià.

Sabrià ha confirmat que el candidat d'Esquerra Republicana serà el president del partit i vicepresident del Govern, Oriol Junqueras, que estarà acompanyat per la secretària general, Marta Rovira, que serà la número 2 per Barcelona. A més, tots els consellers i conselleres d'Esquerra, tant a la presó com a l'exili, seran a la llista: Raül Romeva, Carles Mundó, Toni Comín, Meritxell Serret i Dolors Bassa. I la número 4 serà finalment Carme Forcadell, que ahir ho va anunciar.

Ruben Wagensberg Activista Casa nostra casa vostra

Com ha passat en els darrers anys a Esquerra Republicana, la llista comptarà amb diversos independents. En aquest sentit, hi haurà la incorporació de l'escriptora Jenn Díaz, l'esportista Núria Picas, l'experta en immigració Najat Driouech o l'activista de Casa nostra casa vostra Ruben Wagensberg, que ha anunciat que s'incorpora a la llista aquesta tarda a través d'un article. “En un moment excepcional, trist però alhora apassionant i convençut de poder aportar tot el possible per buscar i trobar el consens d'acció. Per construir poder popular i república”, ha afirmat a l'article. “Si algú em reclama i pensa que puc ajudar, allà estaré”, ha explicat en referència a la proposta d'anar a les llistes que li va fer Esquerra Republicana.

Per la seva banda, Jenn Díz ha explicat que fa el pas per treballar per un país més just i feminista: “Fins avui, la literatura ha estat la manera de mostrar la meva visió del món i la societat, i ara, amb la candidatura, he trobat una altra forma de comunicar-me i d'aportar: treballant per un país més just, feminista, literari i lliure”, ha destacat Jenn Díaz. Najat Driouech ha explicat que vol fer un pas endavant per poder seguir treballant pels drets socials: "Crec molt en la lluita per la igualtat i pels drets socials i per això m'he decidit a fer el pas", ha comentat Driouech. "Una societat cohesionada és possible", ha afegit.

Najat Driouech Tècnica d'ocupació i formació a l'Ajuntament del Masnou

En un dels llocs destacats de la llista, també hi haurà l'ex conseller Ernest Maragall, que serà el número 13 per Barcelona. La candidatura comptarà amb integrants de Demòcrates, MES i Avancem, amb qui Esquerra Republicana ha tancat un acord per aquestes eleccions. Entre aquests noms destaquen el d'Antoni Castellà (15), Assumpció Laïlla (20), Fabian Mohedano (27) o Magda Casamitjana (5 per Girona).

Llista cremellera
Sabrià ha destacat també que Esquerra Republicana ha apostat per elaborar una llista cremellera tal com havia acordat el Consell Nacional del partit després d'haver aprovat el Pla d'igualtat.

Llista d'Esquerra Republicana: