Treballant per un acord que permeti recuperar les institucions

Esquerra Republicana treballa intensament aquests dies en les negociacions per tancar un acord i formar Govern per poder iniciar la legislatura. L'objectiu és poder recuperar quan abans millor les institucions i acabar amb el 155. La primera data límit és el proper 17 de gener, cita prevista per la constitució del nou Parlament. El portaveu parlamentari d'Esquerra Republicana, Roger Torrent, ha destacat en roda de premsa aquest matí que el país necessita formar ràpidament un govern per reprendre l'activitat que ha quedat aturada pel 155. “El que necessitem és poder desplegar el programa de govern des del minut u. Tenim una oportunitat per fer efectiu el mandat democràtic que tenim i per tant podrem investir president i fer efectiu el mandat en una legislatura productiva per treballar des del minut u”, ha manifestat.

Torrent ha iniciat la roda de premsa lamentant la injusta decisió del Tribunal Suprem de mantenir el president d'Esquerra Republicana, Oriol Junqueras, en presó provisional després de 70 dies a Estremera. "És la primera roda de premsa després de conèixer la lamentable decisió que Oriol Junqueras es manté a la presó de manera injusta. Manifestem la nostra desolació, hi ha una bona persona injustament empresonada", ha afirmat. Torrent ha animat a tots els actorsd implicats a continuar lluitant, com sovint demana el mateix Junqueras: “Persistim, treballem amb l'horitzó del 17 de gener per recuperar el Parlament amb una Mesa a favor de construir la República, és la millor manera d'acabar amb el 155”.

Torrent ha volgut deixar clar també que el candidat a la presidència per part d'Esquerra Republicana és Carles Puigdemont i ara caldrà veure com es fa efectiva la investidura. I ha afegit que els propers dies es treballarà per tancar un acord: “D’ara al dia 17 es treballarà de manera intensa, amb diàleg, negociació, converses amb totes les forces contràries al 155 i a favor de la República per cosir acords i majories estables al Parlament”.

El portaveu ha destacat, però, que abans de parlar dels diferents càrrecs i noms concrets, cal tancar els acords globals. “El primer que hem de fer és assegurar una majora contra el 155 i a favor de la República. Sense aquesta majoria, no podem parlar de qui ocupa els càrrecs”, ha conclòs Torrent.