POLÍTICA MUNICIPAL

Revista de l'ACM Dilluns, 1 de juliol de 2013

Calen fusions de municipis a Catalunya?

La polèmica motivada per l’anunci de fusionar municipis no és nova, amb l’excusa de millorar la capacitat de la gestió local, fa anys que se’n parla. La manera com el PP ho vol portar a terme és la mateixa que utilitza amb la llengua catalana, és a dir, imposant i obviant la realitat territorial i cultural del país. Els municipis són la base i el pilar fonamental de Catalunya, tant pel seu paper de cohesió i vertebració del territori, com pel manteniment de la personalitat, cultura, història, tradició i diversitat pròpia que comporten. A més a més del paper de fixar la població en aquells indrets amb menys habitants, com sempre destaquem els que vivim lluny de les grans concentracions urbanes. Per tant, davant el nou atac del PP cal que defensem l’autonomia municipal, el manteniment de la personalitat jurídica pròpia. Qualsevol fusió de municipis fruït d’una imposició aliena o centralitzada ha de ser rebutjada. Apostem per aplicar el dret a decidir als municipis com ho demanem pel conjunt de Catalunya. Per tant, cal respectar aquells que per voluntat pròpia del municipi i d’acord amb criteris d’eficiència acordin amb d’altres fórmules d’agrupació. Us ho diu l’alcalde de Deltebre, municipi format per l'agregació de les poblacions de Jesús i Maria i La Cava, que es van separar del municipi de Tortosa l’any 1977. La història i l’orgull dels meus conciutadans avalen aquests principis i actituds.

Gervasi Aspa
Alcalde de Deltebre