POLÍTICA MUNICIPAL

Esquerra Nacional Dissabte, 9 d'octubre de 2004

Cogestió amb els ajuntaments, ara sí

EMPAR PONT
Primera Tinent d'Alcalde de Reus
EN57

La relació dels ajuntaments amb la conselleria d’Educació està passant un dels moments més dolços. El món local, en matèria d’educació, fa molt temps que treballem en funcions que no ens correspondrien, perquè la ciutadania i les seves demandes no hi entenen de competències. Fins ara, però, els ajuntaments fèiem una autèntica travessa pel desert, ja que la comunicació amb el departament era, si més no, difícil. Ara que ERC és al capdavant de la conselleria, i en compliment del programa electoral d’ERC, els ajuntaments que ens sentim corresponsables en aquesta matèria tenim una interlocució fàcil i propera.

L’exemple més tangible d’aquesta nova conjuntura són les Oficines Municipals d’Escolarització, una de les quals es va constituir a Reus. Sota els criteris bàsics de la proximitat, l’equitat i la transparència, els ajuntaments han vist acomplerta una de les seves reivindicacions històriques: incidir directament en el procés d’escolarització i matrícula, ja que és l’administració que coneix millor el territori. Per una altra banda, però en la mateixa línia, ara es treballa la configuració i la metodologia de les taules mixtes de planificació, que tindrà els ajuntaments com a veu autoritzada per dir la seva a l’hora de planificar. Tots els aspectes de l’escolarització són temes que el món local també vol, pot i necessita abordar.

Ara sabem que al departament d’Educació els ajuntaments hi tenim la porta oberta, i que s’estan construint els fonaments per a una llei catalana d’educació en la qual regidors i regidores hi tenim garantit el nostre paper.