POLÍTICA MUNICIPAL

RAMON FONTDEVILA
Tinent d'Alcalde de Cultura i Turisme de Manresa
EN55

La trobada de regidores i regidors de Cultura d’ERC va posar de manifest que en som molts i, també, que estem distribuïts en més de cent municipis arreu del país. Però més enllà de l’estadística, la trobada reiterà la importància que des d’ERC atorguem a la política cultural, entesa com a eina de realització personal, d’arrelament, d’igualtat i, també, de participació ciutadana.

Per això convé que des de les nostres regidories aconseguim que la Cultura tingui un paper central en les polítiques de cada ajuntament. Per això ens calen recursos i idees que fomentin el coneixement i la capacitat crítica, que reforcin la identitat col·lectiva. I avui encara més, amb la incorporació dels darrers fluxos migratoris: la Cultura esdevé l’eina bàsica per afavorir la cohesió social i la integració dels nous ciutadans.

La primera part de la trobada va permetre apuntar la diversitat de propostes que des d’ERC estem desenvolupant arreu del país. Una segona part de la jornada en forma de taula rodona i fins el torn de clausura, incidí en temes d’actualitat com és ara diversitat cultural, el futur de la cultura popular o el paper de l’associacionisme. I és clar, també la insatisfacció que produeixen determinades accions empeses des del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Però al capdavall, allò que potser caldria garantir és l’interès general de tots els assistents a convocar d’altres jornades amb aquestes característiques, això és, punt de contacte i d’intercanvi, per tal que la Cultura des dels municipis també avanci més amb ERC.